سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، شخص لعنت کننده دشنام دهنده، طعنه زنِ به مؤمنان، بد زبانِ ناسزاگوی و گدایِ سِمِج را دشمنمی دارد . [امام باقر علیه السلام]
 
دوشنبه 86 خرداد 14 , ساعت 9:52 صبح

سـالروز ارتـحـال بنیانگذار جمهورى اسلامى آیت الله خمینی

بسم اللّه الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون
روح بلند پیشواى مسلمانان ورهبر آزادگان حضرت امام خمینى (ره )بـه مـلکوت اعلى پیوست ودل مالامال از عشق به خدا و بندگان رنج کشیده صالحش از تپش افتاد. اما دل هاى دردمندى که سر ریز از عشق به خمینى است تا ابد خواهد تپید و خورشید رهبرى امام تابناک تراز گـذشـتـه بـر عالم وآدم خواهد تابید خدایا اگر اینک بنده عاشق تـوبـه جـوار رحـمـت مـتـعـالیـت مـاءوا گـرفـتـه اسـت وتـوفان عشق دل دریـایـى اش در کـرانـه قربت به اطمینان سکون رسیده است اماتـوخـود مـیـدانـى کـه ایـن مـصـیـبـت عـظـمـى تـوفـان غـم ارتـحـال پـیـامـبـر عـظـیـم الشـاءن اسـلام را دردل هـا بـر پـا کرده است ومصیبتى این چنین با عظمت را تنها لطف تومى تواند تسلى بخش باشد.
در پـى ارتـحـال امـام خـمـیـنى (ره ) این بزرگ ترین رهبر قرن نه تنها مردم ایران بلکه مسلمانان سراسر جهان در سوگ نشسته وبه عزادارى پرداختند.
سـرانـجام در یک همایش تاریخى وبى نظیر که از صبح 16 خردادبـعـد از اقـامـه نـمـاز بـه امـامـت مـرحـوم حـضـرت آیـت الله العظمى گـلپـایـگـانـى (ره ) مـلت مسلمان وعزادار ایران با غم واندوه وصف نـاشـدنـى به دنبال پیکر مراد خویش تا بهشت زهرا حرکت کردند وبعد از ساعت ها تاءخیر که به علت ازدحام بیش از حد مردم به وجودآمـده بـود سـرانجام در ساعت 30/16 بعد از ظهر پیکر پاک و مطهرحـضـرت امـام (ره ) بـه خـاک سپرده شد ومقبره ایشان در کنار تربت پـاک شـهـدا مـیـعـادگـاهـى بـراى تـجمع عاشقان و دوستداران ولایت وشیفتگان انقلاب اسلامى شد.

 

انتخاب آیت الله خامنه اى به مقام ولایت فقیه و رهبرى انقلاب

14 خرداد 1368 - انتخاب آیت الله خامنه اى به مقام ولایت فقیه ورهبرى انقلاب

اصل پنجم قانون اساسى:
در زمـان غـیـبـت حـضـرت ولى عـصـر(عج ) در جمهورى اسلامى ایران ولایـت امـر وامامت امت برعهده فقیه عادل وبا تقوى ، آگاه به زمان ،شجاع ، مدیر، مدبّر است که طبق اصل 107 عهده دار آن مى باشد.
اصل یکصد ونهم
شرایط وصفات رهبر
1 ـ صلاحیت علمى لازم براى افتاء در ابواب مختلفه
2 ـ عدالت وتقوى لازم براى رهبرى امت اسلام
3 ـ بـیـنـش صـحـیـح سـیـاسى واجتماعى ، تدبیر، شجاعت ، مدیریت وقدرت کافى براى رهبرى . در صورت تعدد واجدین شرایط فوق، شخصى که داراى بینش فقهى وسیاسى قوى تر باشد مقدّم است.
اصل یکصد ودهم
وظایف واختیارات رهبرى
1 ـ تـعـیـیـن سـیـاسـت هـاى کـلى نـظام جمهورى اسلامى ایران پس ازمشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام
2 ـ نظارت بر حُسن اجراى سیاست هاى کلى نظام
3 ـ فرمان همه پرسى
4 ـ فرماندهى کل نیروهاى مسلح
5 ـ اعلان جنگ وصلح وبسیج نیروها
6 ـ نصب وعزل وقبول استعفاى
الف ـ فقهاى شوراى نگهبان
ب ـ عالى ترین مقام قوه قضاییه
ج ـ رییس سازمان صدا وسیماى جمهورى اسلامى ایران
د ـ رییس ستاد مشترک
ه‍ ـ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى
وـ فرماندهان عالى نیروهاى نظامى انتظامى
7 ـ حل اختلاف وتنظیم روابط قواى سه گانه
8 ـ حـل مـعـضـلات نـظـام کـه از طـریـق عـادى قابل حل نیست ، از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام
9 ـ امـضـاء حـکـم ریـاسـت جـمـهـورى پـس از انـتـخاب مردم ، صلاحیت داوطـلبـان ریـاسـت جـمـهورى از جهت دارا بودن شرایطى که در این قـانـون مـى آیـد باید قبل از انتخابات به تاءیید شوراى نگهبان ودر دوره اوّل به تاءیید رهبر برسد.
10 ـ عـزل ریـیـس جـمـهور با در نظر گرفتن مصالح کشور پس ازحـکم دیوان عالى کشور به تخلف وى از وظایف قانونى ، یا راءى مـجـلس شـوراى اسـلامـى بـه عـدم کـفـایـت وى بـراسـاس اصل هشتاد ونهم .
11 ـ عـفـو یـا تـخـفـیف مجازات محکومین در حدود موازین اسلامى پس ازپیشنهاد رییس قوه قضاییه .
12 ـ رهـبـر مى تواند بعضى از وظایف واختیارات خود را به شخص دیگرى تفویض کند.


شنبه 86 خرداد 12 , ساعت 7:0 صبح

    بایسته های سال «اتحاد ملى و انسجام اسلامى»


نامگذارى سال ۸۶ تحت عنوان اتحاد ملى و انسجام اسلامى از سوى مقام معظم رهبرى بى تردید از نگاه استراتژیک ایشان به معضلات و چالش هاى فراروى ایران و جهان اسلام حکایت دارد. در شرایطى که جمهورى اسلامى ایران به عنوان عضوى از پیکره عظیم جهان اسلام در برابرجریان متلاطم جهان غرب قراردارد و در حالى که بیدارى و خیزش جهان اسلام قدرت هاى بزرگ را به تکاپو براى به انقیاد در آوردن هرچه بیشتر کشورهاى اسلامى نموده است آسیب شناسى جبهه داخلى و رفع نقاط افتراقى جهان اسلام ازاهمیت مضاعفى برخوردار مى شود.
در واقع توجه به دو اصل اساسى اتحاد ملى و انسجام اسلامى که در واقع مى تواند در یکدیگر ادغام گردیده و به عنوان اصلى واحد مورد بحث و بررسى قرار گیرد چنان اهمیت مى یابد که مقام معظم رهبرى در پیام نوروزى خود ضمن تشریح برنامه هاى دشمنان براى ضربه زدن به حرکت امت اسلامى در دو جبهه داخلى و خارجى تصریح کردند که «ایجاد تفرقه و تضعیف وحدت ملى ایرانیان » و«به وجود آوردن مشکلات اقتصادى براى متوقف کردن پیشرفت کشور» دو روش عمده دشمنان براى مقابله با ملت ایران و نظام جمهورى اسلامى مى باشد. ایشان همچنین با یادآورى جنگ روانى و تلاشهاى موذیانه دشمنان براى ایجاد اختلاف و تفرقه در میان ملت ایران و در جهان اسلام افزودند: دشمنان به بهانه هایى همچون قومیت، مذهب و گرایشهاى صنفى درصدد هستند وحدت کلمه ملت ایران را از بین ببرند و در جهان اسلام نیز اختلافات مذهبى را دامن بزنند و با براه انداختن جنگ شیعه و سنى میان ملت ایران و جوامع اسلامى فاصله ایجاد کنند . با این تفاسیر در حقیقت مى توان گفت که این نام گذارى بر اساس نیاز امروز کشور و جهان اسلام به کلید هاى اساسى براى ادامه بیدارى و خیزش اسلامى مى باشد.
در این خصوص براى درک کارویژه هاى مناسب این شعار باید آن را در دو حوزه داخلى و خارجى (جهان اسلام)مورد بحث و بررسى قرارداد.
الف- حوزه داخلى:
تاکید براتحاد ملى از سوى مقام معظم رهبرى بى گمان از درک عمیق ایشان نسبت به تلاش دشمنان براى بهره گیرى از منفذهاى خودساخته برخى از گروههاى سیاسى و وارد آوردن ضربه به وحدت ملى به عنوان یگانه راهکار فائق آمدن بر مشکلات مى باشد.
عدم وجود تساهل و مدارا در جامعه، نبود فرهنگ رقابت و قواعد بازى، دولت سالارى و عدم مشارکت مسوولانه در امور کشور، نبود اعتماد و ارتباط مناسب اجتماعى بین افراد و فردگرایى منفى به معنى دنبال کردن منافع شخصى بدون توجه به منافع جامعه آسیب هایى هستند که مى توانند جامعه را تهدید کنند. از دیگر سو وجود جامعه متنوع با حضور قومیت هاى مختلف با گرایش مذهبى همواره مورد تحریک دشمنان براى ایجاد اختلاف در میان این اقوام بوده است. در این میان باید تاکید کرد که درجامعه فرهنگى متنوع ایرانى - اسلامى خرده فرهنگى هاى موجود هویت خویش را تعریف کرده و در عین حال با این فرهنگ بزرگ نیز همزیستى مسالمت آمیز داشته اند. ترک، کرد، لر، بلوچ، عرب، لک، گیلک، ترکمن و. . . همه ایرانى اند و مسلمان و هویت برتر خود را در ایران اسلامى جستجو مى کنند. بى گمان توازن میان خرده فرهنگ ها و فرهنگ ملى - محصول بزرگى به نام اتحاد ملى و انسجام اسلامى را به همراه داشته است.
ایران اسلامى امروز بیش از همیشه به همدلى، وحدت، دوستى، رفاقت، اتحاد آحاد مردمش نیازمند است، در شرایطى که از یکسو دشمنان خارجى براى خدشه دار کردن عزت و غرور ملت مسلمان ایران زمین از هیچ تلاشى رویگردان نیستند و از طرفى ایرانیان در آستانه ورود به شرایطى تازه و افتخارآفرین از دستاوردهاى علمى و ملى خویش به سر مى برند، این تهدیدها معناى تازه اى به خود گرفته است. ایران اسلامى متعلق به همه ایرانیان است از هر قوم و هر نژاد و هر زبان و در سال اتحاد ملى و انسجام اسلامى توجه و دقت بیشتر در حفظ حرمت اقوام مختلف اصیل ایرانى و جلوگیرى از فتنه انگیزى و ایجاد اختلاف بین اقوام از ضروریات نظام اسلامى و ایران متمدن مى باشد.
در همین زمینه پیشنهاد مى شود که براى ارتقاى وحدت و انسجام ملى به موارد زیر توجه شود:
- کوشش در جهت نهادینه ساختن ارزشهاى عام و مشترک میان اقشار وخرده فرهنگهاى مختلف
- تمرکززدایى وکاستن از حجم دولت و واگذارى امور به مردم براى فراهم شدن زمینه مشارکت آنها درنهادهاى برنامه ریزى وتصمیم گیرى و کنترل و نظارت
- تلاش در جهت گسترش عدالت اجتماعى وکاهش فاصله طبقاتى
- واگذارى جدى و کارشناسانه بسیارى ازفعالیتها به بخش خصوصى - تشویق روحیه نقادانه و نقد پذیرى درمیان تمام افراد جامعه.
ب- حوزه جهان اسلام:
تاریخ انقلاب اسلامى نتایج اتحاد را در صحنه هاى مختلف نشان داده و این امر در مواضع ما در خارج از کشور بسیار تاثیر گذاشته است، لذا همیشه در نوک حمله دشمنان ما همین بحث وحدت قرار داشته و سعى کرده اند که آن را به تفرقه و جدایى در داخل تبدیل کنند. با توجه به توطئه استکبار جهانى براى ایجاد تفرقه نژادى- مذهبى و ملى بین کشورهاى اسلامى «انسجام اسلامى» یک شعار کلیدى است و ما امروز در منطقه خاورمیانه به آن نیاز داریم. یکى از مواردى که مورد اهتمام وعنایت امام راحل بود وحدت شیعه و سنى مى باشد لذا نباید بگذاریم که در جهان اسلام اختلاف میان شیعه و سنى به مرحله اى برسد که ابزارى براى نفوذ دشمنان شود.
باید به این نکته واقف گردیم که دشمنان زمانى توانستند دولت بزرگ اسلامى را گسسته کنند که دنیاى اسلام به جاى توجه به وجه اشتراک به سمت نقاط اختلاف پیش رفت. احترام به مشترکات یکدیگر از جمله دیگر عوامل در تحقق انسجام اسلامى و وحدت ملى خواهد بود. در همین زمینه بنظر مى رسد که براى کاهش آسیب پذیرى انسجام اسلامى باید به موارد زیر توجه داشت:
- انتقال منازعات و اختلافات از ظاهر به باطن و از منسک به لایه هاى عقیدتى و بینشى و گفت گوى عالمان با هم.
- تاکید بر مشترکات هر دو مذهب.
- توجه به ضرورت زمانى و مکانى وحدت بین فرق اسلامى. در مجموع باید گفت که با کاربردى ساختن شعار«اتحاد ملى و انسجام اسلامى» است که بیش از پیش شاهد بیدارى و خیزش جهان اسلام خواهیم بود.


سه شنبه 86 خرداد 1 , ساعت 8:0 صبح

ارزش خود را در محل کار دریابید

در مـحـل کـار، ایـن ارزش هـای شـخـصـی اسـت که باعث مـی شـود بعضی افراد موفق بوده و مدام پیشرفت کـنـنـد، در حالیکه بعضی هیچ تغییری نمی کنند. با ایـنـکه همه ی افـراد تـوانایی هـایـی دارند، اما فقط عده ی کمی در تلاش بـرای کشـف ایـن تـوانـایـی هـا و استـفـاده از آنها هستند. هـمـیـن مسئله است که باعث می شود بعضی کارمندان هـیـچ پیــشرفت و ترفیعی نداشته باشند و حقوقشان هم ناچیز باشد. اگـر تـوانایی هایتان را بشناسید و تاجایی که ممکن است از آنـهـا اســتــــفـاده کنـیـد، نـه تـنـها رضـایـت بیـشـتـری از کارتان خواهید داشت، بلکه بالا دستانتان هم این مسئله را متوجه شده و پاداشتان را خواهنـد داد. آیا هیچ رئیسی پیدا می شود که بخواهد کارمند با ارزش و پرتلاشش را بیرون بیندازد؟

ارزش خود را بشناسید
ابتدا بگذارید ببنیم ارزش چیست. در واقع، ارزش قیمت و بهایی است که به چیزی یا کسی می دهند. مثلاً یک 1000 تومانی فقط یک تکه کاغذ سبز رنگ است که بیش از چند ریال نمی ارزد. اما مردم ارزش بالاتری به آن می دهند و ارزش آن دیگر برای همه مسلم شده است.
کاری که شما باید بکنید، مثل همان 1000 تومانی است. باید سعی کنید ارزش خود را در نظر دیگران بالا ببرید. برای این کار هم لازم است که ابتدا خود ارزش خودتان را بشناسید.

توانایی ها و نقاط قوتتان را دریابید

سوال های زیر را از خود بپرسید:

من در چه کارهایی خوب هستم؟
چه چیز من را از بقیه متمایز می کند؟
چقدر از توانایی هایم استفاده می کنم؟
این سوالات سوالاتی است که هر مشاور کاری در ابتدا از شما خواهد پرسید. شما باید خود و توانایی های خود را کشف کنید تا بتوانید بعدها از آنها استفاده کنید. ممکن است احساس کنید که توانایی هایتان نادیده گرفته می شوند، دلیلش فقط این میتواند باشد که شما آنها را به کسی نشان نداده اید.
نترسید و با دوستان و همکارانتان مشورت کنید. از افرادی که به آنها اطمینان دارید بخواهید که نقاط قوت و ضعفتان را برایتان بگویند. این کار خیلی به شما کمک خواهد کرد.

عیب ها و نقاط ضعفتان را دریابید
وقتی توانایی های خود را شناختید، باید ببینید که چه چیز مانع می شود تا بتوانید تمام و کمال از آنها استفاده کنید. هرچه که به طریقی ضعف و نقص شما به شمار میرود، باید راهی برای از میان برداشتن آن بکنید.
ضعف ها ممکن است شخصی یا تخصصی باشند. اگر خجالتی و زود رنج هستید و گمان می کنید که این صفات سد راه پیشرفت شما هستند، باید با آنها مقابله کنید. کار ساده ای نیست، اما ارزش را دارد.

کارتان را بشناسید
آیا محل کارتان را مثال کف دست می شناسید؟ آیا تاثیرات کاری که شما آنجا انجام می دهید را به وضوح می بینید؟ ارزش هر فرد در محل کار بسته به میزان همکاری و شرکتی است که در کارها دارد. اگر بخش شما هیچ تاثیری در کل شرکت ندارد، مطمئناً رده پایین است.
اگر چنین موقعیتی دارید، وقتش رسیده است که توانایی هایتان را که حالا شناخته اید به مرحله ی عمل بگذارید. ببینید آیا کارتان طوری هست که بتوانید از توانایی هایتان در آن استفاده کنید، و اگرنه روی کارتان یک بازنگری انجام دهید.
خودتان را مثل یک محصول و محل کارتان را مثل یک فروشگاه در نظر بگیرید. ارزش شما در این فروشگاه چقدر است؟ مردم چقدر حاضرند برای شما پول بدهند؟ و از خودتان بپرسید که چطور می توانید این ارزش را بالا ببرید.

نیازهای رئیستان را دریابید
دریافتن ارزشتان بستگی به دانستن این دارد که آیا چیزی که شما ارائه می دهید، تقاضا می شود یا خیر. آیا مسیر شرکت را می دانید؟ آیا می دانید که شرکت در چه فضایی قصد پیشرفت دارد؟ آیا می دانید که رئیستان چه توقعاتی از کارمندانش دارد؟
مسئله ی مهم همین است: چطور شما می توانید این توانایی هایتان را با آن هدفها سازش دهید؟ پاسخ به این سوال، کلیدی است برای بالاتر بردن ارزشتان است.

محیطتان را بشناسید
در کارهای امروزی که همه به صورت گروهی درآمده است، کسی فقط مسئول کار خود نیست و کار هر کس بخشی از کار کلی به حساب می آید. آیا شما از آن دسته افراد هستید که فقط کاری که بهتان گفته شده بدون اینکه سوالی بپرسید انجام می دهید یا تصویر بزرگتر را هم می بینید؟
خیلی مهم است که بفهمید شرکتتان به طور کل چطور عمل می کند. این مسئله نه تنها باعث می شود که خودتان نیز مثل یک رئیس فکر کنید، بلکه به شما اجازه می دهد که دستاوردهای خود را در فضاهای دیگر نیز نشان دهید. اگر بدانید بخش های دیگر شرکت چه کارهایی انجام می دهند، می توانید کارهای خود را طوری انجام دهید که سود بیشتری نصیب شرکت شود.

ارزشتان را بالا ببرید
با شناختن ارزش یک کارمند، می توانید طوری کار کنید که ارزشتان را بالاتر ببرید. همانطور که قبلاً گفته شد، بهترین راه برای این کار این است که فرض کنید شما یک محصول و محل کارتان یک فروشگاه است و شما باید سعی کنید تا ارزش خودتان را به عنوان یک محصول میان سایر محصولات بالاتر ببرید.
از خودتان بپرسید، چرا مردم یک نوع پودر رختشویی را به مدل ها و مارک های دیگر ترجیح می دهند در حالیکه همه ی آنها تقریباً یکسان هستند؟ همه ی این مسائل به مارک آن محصول و میزا اطمینان مردم به آن دارد. ارزش شما وابسته به قابلیت اعتماد و اطمینانتان است.

شهرت خود را بالا ببرید
حال که توانایی هایتان را دریافتید، بهترین زمان است تا خود را به بهترین صورت در فضاهایی که می توانید در آن موثر باشید نشان دهید. با کار سخت و به دست آوردن نتایج عالی، باعث می شوید که دیگران حساب خوبی روی شما باز کنند. تاجای که میتوانید باید سعی کنید که بهترین باشید.

خودتان باعث ترفیع خود شوید
موفقترین مردم لزوماً افرادی نیستند که در کار خود بهترین باشند، بلکه کسانی موفق هستند که بتوانند نظر دیگران را به خود جلب کنند. این شما هستید که باید خود، توانایی ها و دستاورهایتان را به دیگران نشان دهید. اگر خودتان هیچ کوششی در این زمینه نکنید، هیچ کس کارهایتان را نخواهد دید.

با توانایی هایتان مقام بگیرید
رئیستان را متقاعد کنید که شایسته ی کاری که میکنید نیستید و توانایی های بیشتری دارید که می توانید از آنها در فضاهای دیگر استفاده کنید. اگر موفق به این کار شوید، نوبت به نشان دادن خودتان می رسد.

از حباب راحت طلبی بیرون بیاید
افرادی که خود را در حباب راحت طلبی محصور می کنند و از آن بیرون نمی آیند ارزشی ندارند. افراد موفق کسانی هستند که بتوانند ریسک کنند و نقش های مختلف بازی کنند. پرجرات باشید، و کارهای جدید انجام دهید. به همه نشان دهید که از انجام کرهایی که هیچ اطلاعی از آنها ندارید نمی ترسید و می توانید از آنها تجربه بیاموزید.

خود را به روز کنید
تکنولوژی هر روز پیشرفت کرده و تغییر می کند، هماهنگ با آن ابزارها و دانش های رسیدن به موفقیت هم تغییر می کند. اگر مهارت ها و دانشتان به روز نیست، مطمئن باشید که هیچ پیشرفتی نخو.اهید کرد.
مجلات و روزنامه ها را مطالعه کنید و دانش روز را کسب کنید. درمورد کار پیشگامان و افراد موفق در حیطه ی کاری خود مطالعه کرده و از آنها سرمشق بگیرید. فنون و مهارت های جدید مربوط به کار خود را یاد بگیرید تا بتوانید موفق شوید.

آیا شما فردی موفق هستید؟
سعی کنید در نظر دیگران فردی نادر و خوش آیند باشید. برای رسیدن به این هدف باید خودتان و ارزش های خود را بشناسید و سخت تلاش کنید. و خیلی زود همه متقاعد خواهند شد که شما فردی با ارزش هستید.


یکشنبه 86 اردیبهشت 23 , ساعت 10:30 صبح

عمده کردن خواسته های صنفی

دشمنان نظام اسلامی همواره با کمک برخی دست نشانده های خود در داخل کوشیده اند تا مانع از پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم گردند. این روند همچنان نیز ادامه دارد اما با روی کار آمدن دولت اسلامی در سوم تیر 84 این توطئه ها ابعاد و شکل های تازه ای به خود گرفته است.
در همین راستا علی الخصوص طی چند ماه گذشته، سوء استفاده از برخی مشکلات اصناف مختلف به عنوان خط جدید نفاق و حربه ای تازه برای ضربه زدن به ارکان دولت و نظام اسلامی از سوی دشمنان خارجی و هواداران نفاق در داخل در دستور کار قرار گرفت.
اگر به دقت به سخنان مقام معظم رهبری طی نزدیک به ۲سال گذشته بنگریم به وضوح مشخص است که رهبر حکیم انقلاب با تدبیر و روشن بینی خاص خود پرده از توطئه های دشمنان خارجی و منافقین داخلی برداشتند.
ایشان ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری در جمع هزاران نفر از کارگران سراسر کشور فرمودند :
"
دشمن، وحدت و انسجام پیکره واحد و نیرومند ملت ایران را هدف گرفته است و تلاش می کند با عمده کردن خواسته های صنفی و ایجاد میدان رقابت ناسالم امتیازگیری در کشور، تمرکز و برنامه ریزی دولت را مختل کند."
چندی پیش سخنگوی دولت، جملاتی با همین مضامین در مورد خطر عمده کردن مطالبات صنفی گفته بود که به یکباره با آتش سنگین هواداران نفاق و نیش قلم های زهرآلود در داخل کشور مواجه شد که نشان از عصبانیت دشمنان قسم خورده انقلاب از شناسایی شدن نقشه شومشان داشت.
همانطور که بعد از سخنان صریح رهبری مبنی بر حمایت خاص از دولت نهم میشد حدس زد، از ابتدای سال ۸۶ منافقین هر روز بیشتر انگشت نما می شوند ...


سه شنبه 86 اردیبهشت 18 , ساعت 12:0 صبح

آمریکا چگونه جهان را شنود می‏کند؟

آمریکا حدود دویست هزار مأمور مخفى،شمار زیادى ماهواره‏هاى جاسوسى و بانک‏هاى اطلاعاتى عظیمى را در اختیار دارد. این کشور، هم چنین کامپیوترهاى مجهز به نرم‏افزارهاى تجزیه و تحلیل دارد که هر ساله صدهزار ره‏گیرى اطلاعاتى از انواع مختلف را مورد بررسى قرار مى‏دهند.شنود دایم ارتباطات از راه دور در سراسر جهان موبایل، فکس،اى.میل و ارتباطات انفورماتیک و هم چنین دریافت و تحلیل تصاویر ماهواره‏اى، در حوزه وظایف سازمان امنیت ملى‏آمریکا (NSA) است.
این آژانس که مقر آن در فورت مید قرار دارد ،صد هزار نفر را در استخدام خودش دارد که این افراد در مراکز مختلف در آمریکا وایستگاه‏هاى شنود مستقر در خارج، به کار مشغول‏اند، آژانس امنیت ملى حدود 95% ارتباطات از راه دور را در سراسر جهان تحت کنترل دارد. این حجم عظیم‏اطلاعات به وسیله ابرکامپیوترهاى مجهز به نرم‏افزارهاى تجزیه و تحلیل، مورد بررسى دقیق قرار مى‏گیرد.

اینترنت، تحت کنترل شدید
بى‏شک ارتباطات افراد بر روى شبکه اینترنت، تحت کنترل شدید قرار دارد، کاملاً محتمل است آژانس امنیت ملى
ایالات متحده با توجه به محتواى ارتباطات روى شبکه، هر لحظه‏آن‏ها را کنترل کند، میهن‏پرستى آمریکایى به گونه‏اى است که همه شرکت‏هاى ارایه دهنده خدمات اینترنتى که اکثرشان آمریکایى هستند به آژانس امنیت ملى کشورشان اجازه‏مى‏دهند، داده‏هاى مشتریان‏شان را کنترل کند.
مدتى است که به طور مداوم این نجوا به گوش مى‏رسد که شرکت عظیم کامپیوترى مایکروسافت پیوند نزدیکى با آژانس امنیت ملى آمریکا دارد،البته این همکارى‏ها در چارچوب‏عملیات شنود و ره‏گیرى انجام مى‏شود. باید بگوییم تنها، آژانس امنیت ملى آمریکا اینترنت را تحت کنترل ندارد، بلکه تقریباً تمام سازمان‏هاى اطلاعاتى آمریکا سرویس‏هاى ره‏گیرى وکنترل خاص خودشان را در مورد اینترنت دارا هستند، این موضوع از CIA تا حتى سرویس اطلاعاتى نیروى دریایى آمریکا را شامل مى‏شود.

رسوایى اشلون
در سپتامبر 1998، نمایندگان پارلمان اروپا در گزارشى شدیداللحن، شنود سیستماتیک ارتباطات مخابراتى در کشورهاى اتحادیه اروپا به وسیله آمریکا را افشا کردند و رسماً ازواشنگتن توضیح خواستند، این تقاضا تاکنون پاسخى نیافته است. دقیقاً قبل از پارلمان اروپا، یعنى در ماه‏هاى آوریل، مه و ژوئیه همان سال، سه تن از نمایندگان مجلس ملى فرانسه به‏نام‏هاى ژرژ سار، رونه آندره و ژان دوگل در مجلس پرسش‏هایى از دولت فرانسه درباره یک سیستم شنود اطلاعاتى جهانى مطرح کردند. نمایندگان عضو پارلمان اروپا مى‏گویند قبل ازانتشار کتابى به وسیله یک محقق نیوزیلندى، از وجود چنین سیستمى باخبر نبوده‏اند. این کتاب که
قدرت مخفى (Secret Power) نام دارد در سال 1996 به وسیله
نیگى هاگرمنتشر شده است. در این کتاب، هاگر به طور جزیى از همکارى مخفى بین آمریکایى‏ها و انگلیسى‏ها در چارچوب پیمان یوکوزا پرده بر مى‏دارد. دیگر اعضاى این پیمان را کانادا،استرالیا و نیوزیلند تشکیل مى‏دهند. مطبوعات از این ماجرا باخبر مى‏شوند. هفته‏نامه کوریه انترناسیونال و به دنبال آن هفته نامه نوول ابسرواتور روى جلدشان را به پرونده‏هاى‏شنودهاى جهانى آمریکا اختصاص مى‏دهند. رسانه‏هاى صوتى و تصویرى فرانسه، فیلمى ویدیویى، از ایستگاه دریافت اطلاعات منویث هیل در انگلستان پخش مى‏کنند. به سرعت‏ترس در فرانسه حاکم مى‏شود. دیگر هیچ تماس تلفنى، فکس یا ایمیلى بدون فکر کردن به آژانس امنیت ملى آمریکا برقرار نمى‏شود. همگان از خودشان مى‏پرسند: آیا من یکى ازکلمات کلیدى را که روزنامه‏ها نوشتند، در مکالمه‏ام بر زبان آوردم؟ کاربر اینترنت یا مدیر تجارى فلان آژانس تبلیغاتى پرسش‏هایى از این دست را از خودشان مى‏پرسیدند.
شبکه اشیلون براى سرویس‏هاى اطلاعاتى و ضدجاسوسى فرانسه کاملاً شناخته شده است. حتى سرویس‏هاى ویژه فرانسوى در چارچوب قراردادهاى همکارى اطلاعاتى بین‏سرویس‏هاى غربى، از خدمات شبکه اشلون نیز بهره‏مند شده‏اند.
پرسش این جاست که علت وجودى سیستم اشلون چیست و چرا به یکباره وجود این سیستم تا این اندازه اهمیت یافت؟ برخلاف تصور، پاسخ این پرسش چندان مشکل نیست.ایالات متحده با ایجاد این سیستم، در پى حفظ رهبرى و برترى جهانى‏اش در تمام زمینه‏ها است. فرانسه نیز با سیستم اشیلون خودش، مى‏خواهد استقلال و حاکمیت‏اش را حفظ کند،در مقام مقایسه باید اضافه کرد که ایالات متحده، میلیاردها دلار در عرصه تکنولوژى فضایى هزینه مى‏کند و فرانسه نیز در مقابل از دانش فنى عالى و شناخته شده‏اى، در زمینه پرتاب‏موشک به فضا بهره مى‏برد و بالاخره این که هر دو کشور مى‏خواهند هواپیماهاى جنگى و غیرجنگى‏شان را به تمام جهان بفروشند. پس هر دو به سیستم اشلون نیاز دارند.
هفته‏نامه فرانسوى نوول ابسرواتور موفق شده است مصاحبه‏اى با ویلیام اودم، رئیس سابق آژانس امنیت ملى آمریکا در زمان ریاست جمهورى رونالد ریگان، داشته باشد. اودم در این‏گفت‏وگو در پاسخ به اتهام‏هایى که فرانسویان علیه آمریکایى‏ها درباره شنود متحدان ‏شان مطرح مى‏کنند، با وقاحت و لحنى تحقیرآمیز مى‏گوید: بى‏شک چنین عملیاتى وجود دارد. اماخوب که چه؟ رسوایى ماجرا کجاست؟ همه دنیا سعى مى‏کنند جاسوسى کنند و شما فرانسوى‏ها جلوتر از همه. اما شما خودتان را در گوشه‏اى پنهان کرده‏اید. ما قراردادهایى باانگلستان و کشورهاى مشترک‏المنافع و هم چنین، ابزار و امکانات قابل توجهى داریم. شما باید سال‏ها تلاش کنید و میلیاردها دلار هزینه کنید تا به سطح ما برسید.

محدودیت‏هاى آژانس امنیت ملى آمریکا
آژانس‏هاى اطلاعاتى آمریکا با وجود در اختیار داشتن ابزار فنى، مالى و انسانى فوق‏العاده، باز هم نمى‏توانند همه چیز را ببینند و شنود کنند. هم چنین فراوانى بیش از حد اطلاعات،مانع بررسى دقیق آن‏ها مى‏شود، شمار اطلاعات خیلى مهمى که از دید و شنود ماشین جاسوسى عظیم آمریکا پنهان مى‏ماند نیز کم نیست، تا جایى که مردان اطلاعاتى آمریکا از اطلاعات گول زننده صحبت مى‏کنند.
آژانس امنیت ملى آمریکا نتوانسته است حوادث و وقایع مهمى مثل سوءقصدهاى پیاپى علیه سفارت‏خانه‏هاى آمریکا در آفریقا، عملیات آزمایش هسته‏اى هند و شلیک موشک‏بالستیک کره شمالى بر فراز ژاپن را ره‏گیرى کند، و البته دلایل آن نیز چنین است:
هند تمام کابل‏هاى ارتباطى حساس را زیر زمین دفن کرده بود، کره شمالى کارخانه‏هاى نظامى‏اش رازیر زمین ساخته، و در آفریقا کامپیوترهاى متصل به اینترنت هنوز خیلى کمتر از تلفن است.
در فورت مید، تحلیل‏گران عکس‏هاى ماهواره‏اى کاملاً به خشم مى‏آیند. آن‏ها با همه قدرت‏شان و به ویژه با وجود در اختیار داشتن قوى‏ترین و کارآمدترین کامپیوترها، باز هم از رقابت‏با انسان در یک زمینه بسیار مشکل که بخشى از وجود آدمى است، ناتوان‏اند: هوش و فراست. آن‏ها متوجه مى‏شوند که ابزارهاى انسانى نیز با تمام کارایى و اهمیت‏شان بالاخره ظرفیت‏محدودى دارند. مهم‏ترین خطرى که کارآیى آژانس امنیت ملى را تهدید مى‏کند، گرفتار شدن در دام کلیشه‏ها و سکون است. در فورت مید، سالانه هزاران تن کاغذ خمیر مى‏شود. واین همه ماجرا نیست: پیشرفت و فراگیرى ابزارهاى رمزگذارى در سراسر جهان، به شکل قابل توجهى، مانع مطالعه اطلاعات جمع‏آورى شده از سوى آژانس امنیت ملى شده است.مثل تمام سرویس‏هاى اطلاعاتى جهان، این آژانس نیز حجم زیادى از پیام‏هاى رمزگشایى نشده را حفظ مى‏کند، به امید این که روزى بتواند این پیام‏ها را رمزگشایى کند یا این که روزى‏دستگاهى پیش‏رفته‏تر براى این اقدام ساخته شود، اما وقتى این روز فرا رسید و آن پیام‏ها هم رمزگشایى شد، آیا در جوامع جهانى شده امروز که سرعت حرف اول است، چنین‏اطلاعاتى دیگر بى‏فایده نخواهند بود؟
دقیقاً به همین دلیل است که آژانس امنیت ملى آمریکا، بى‏وقفه در پى آن است که کدهاى ویژه برنامه‏هاى رمزگذارى شده را در اختیار داشته باشد. حتى براى این منظور، خود آژانس‏امنیت ملى به تأسیس شرکت‏هاى سازنده دستگاه‏هاى رمزگذارى براى رقابت در این بازار اقدام کرده است. هم چنین آژانس براى رسیدن به اهدافش در ارتباط نزدیکى با سازندگان‏تلفن‏هاى همراه و ماهواره‏اى قرار مى‏گیرد. روابط آژانس امنیت ملى با بخش خصوصى، گاه خیلى گرم و صمیمانه است. به عنوان مثال، همگان مى‏دانند که دفتر مشاوره‏اى بسیارمعروف "Andersen Cosutting" یکى از متحدین خصوصى ویژه آژانس امنیت ملى آمریکا است. اوایل امسال نیز قراردادى بین آژانس و گروه مشاوره‏اى یاد شده
به امضا رسیده‏است که براساس آن آژانس امنیت ملى در قبال دریافت مشاوره به مدت یک سال، 13/8 میلیون دلار به گروه مشاوران یاد شده مى‏دهد.
آژانس امنیت ملى براى فراگیر کردن استاندارد رمزگذارى خودش در ایالات متحده، به شکلى خستگى‏ناپذیر تلاش و مبارزه کرده است و تا اندازه زیادى، مارک زیمر، برنامه‏نویس‏نرم‏افزار معروف PGPرا تحت فشار قرار داده است. شایع است که سرویس‏هاى اطلاعاتى آمریکا با دست‏کارى در این نرم‏افزار از آن در راه شنود استفاده مى‏کنند.

 


جمعه 86 فروردین 31 , ساعت 1:0 عصر

چگونه خوش اخلاق شوم؟

راهکار تحصیل خوش اخلاقى و مبارزه با بداخلاقى و علاج آن عبارت است از:
1. توجه به ارزش و آثار خوش اخلاقى و آثار نیک آن و همچنین زشتى بداخلاقى و آثار بد آن: براى این منظور بهترین راه موجود، مطالعه ی روایات و آیاتى است که در زمینه حسن خلق و سوء خلق وارد شده است. در این زمینه فعلا سخن نمی گوییم چون در فصلی مستقل بدان خواهیم پرداخت.

راه دیگری که وجود دارد مطالعه در احوال مردمان است. در جامعه افراد خوش اخلاق و بد اخلاق فراوانند. با کمی دقت در احوال دیگران خواهیم دید که افراد خوش اخلاق در زندگی و روابط خود موفق تر و شادتر اند، سالم تر زندگی می کنند، روزی آن ها بیشتر است، دوست داشتنی تراند و بیشتر مورد احترام مردم هستند. مردم به آن ها اعتماد و وثوق بیشتری دارند و از لذت و سعادت بیشتری برخوردارند و در مقابل آدم های بداخلاق کم روزی، منزوی، غمگین، بیمار و دارای شخصیتی شکننده تر هستند و از زندگی خود جز رنج و زحمت نصیبی ندارند.

 2. پرورش عواطف انسانی: یکى از ابعاد مهم وجودى انسان عواطف طبیعى، انسانى و ایمانى او است. دوست داشتن دیگران و ایجاد رابطه عاطفى با سایر انسان ها قابل رشد و تربیت است. انسان های مهربان شاخص ترین و دوست داشتنی ترین افراد جامعه و یک فامیل هستند. قسمت بزرگى از لذت و شادى زندگى از طریق ایجاد ارتباط عاطفى با دیگران تأمین می شود باید توجه نمود که این شادى و لذت از طریق خوش اخلاقى، یعنى ایجاد رابطه ی عاطفى مثبت، محبت کردن و دوست داشتن دیگران بدست می آید و بد اخلاقى که در واقع همان رابطه ی عاطفى منفى است، موجب کدورت و عذاب زندگى خواهد بود و دیگران را از گرداگرد انسان می پراکند. على(ع) فرمود: بداخلاقى زندگى را سخت می کند و موجب عذاب نفس است.
3. تمرین و نهادینه سازی: از راه هاى دیگر تحصیل خوش اخلاقى و رفع بداخلاقى تمرین عملى خوش اخلاقى هنگام برخورد با دیگران است. هر کس قادر است با یک تصمیم قوى و عزم جزم با رعایت اصل تدریج، به تمرین عملى در این زمینه بپردازد. اگر کسى تصمیم بگیرد حداقل به مدت چهل روز در برخورد خود نسبت به اطرافیان تجدید نظر نماید و در این مدت باروئى گشاده، لبى خندان و رابطه ی صمیمى برخورد نماید، نرم و زیبا سخن بگوید، قطعا نتایج خوبى خواهد گرفت.

یکی از مهمترین کار هایی که در این زمینه باید تمرین کرد برخورد شاد است.  سلام و احوالپرسى توأم با تبسم، دست دادن و گاهی که فاصله ها زیاد می شود، معانقه همراه با صمیمیت و احترام، اولین فن موثر ارتباطى، به منظور تمرین خوش اخلاق بودن و همچنین جلب محبت دیگران است. اولین لحظه ملاقات از اهمیت فوق العاده ی برخوردار است، به نحوى که موفقیت یا شکست در امر دوست یابى به آن بستگى دارد.

معمولاً افرادى که ما با آنها ملاقات می کنیم دو دسته اند:

 دسته اول برخوردى شاد و صمیمى دارند. این دسته داراى محبوبیت اجتماعى و دوستان فراوان ترى هستند

 دسته دوم در برخورد اولیه خشک و بی روح می نمایند. کسانى که لبخند زدن به چهره دیگران بر ایشان دشوار است. افراد این گروه یا تنها هستند و یا دوستان کمى دارند.

در فرهنگ دینى ما، نسبت به سلام کردن، مصافحه و تبسم، احترام، محبت و ابراز علاقه قلبى سفارش و اهتمام فراوان شده است.

عدى بن حاتم می گوید: "وارد مدینه شدم. پیامبر خدا(ص) مرا شناخت از جاى خود برخاست و دست مرا گرفت و به خانه خود برد... من از فروتنى وى غرق حیرت شدم و از اخلاق پسندیده و ملکات فاضله، و از احترام فوق  العاده ی که نسبت به تمام افراد قائل بود دریافتم که وى فرد عادى، و فرمانرواى معمولى نیست.

حتّى وقتى که عمیقاً غمگین و ناراحت هستید، سعی کنید خود را شاد نشان دهید و تبسم نمایید. چنان که امام على (ع) در توصیف مؤمن می فرماید: شادى مؤمن در چهره او، واندوه وى در دلش پنهان است. (المؤمن بِشره فى وجهه، و حزنه فى قلبه).(1) به قول حافظ:

با دل خونین لب خندان بیاور همچو جام              نى گرت زخمى رسد آیى چو چنگ اندر خروش.

4. شوخ طبعی: یکی دیگر از عوامل خوش اخلاقی، داشتن روحیه شوخی و مزاح است. به عبارت دیگر جدی بودن زیاد سبب سرد شدن روابط می شود، بنابراین گاهی هم شوخی و مزاح لازم است. ولی باید توجه داشت که شوخی کردن رفتار بسیار ظریفی است که اگر مناسب نباشد تأثیر معکوس می دهد. یعنی به جای شاد کردن، سبب ناراحتی فرد می شود. پس باید در شوخی ها به شخصیت فرد لطمه وارد نشود و احترام او کاملا حفظ شود و شخصیت و وقار فرد شوخی کننده نیز تضعیف نگردد.

5. نگرش توحیدی: راه بنیادین تحصیل خوش اخلاقى، نگاه توحیدی و عرفانی به هستی و انسان ها است؛ یعنى توجه به این معنى که تمامى انسان ها در حقیقت مظاهر و آفریده های حق تعالى هستند و هر گونه برخوردى با آن ها، در واقع برخورد با آفریننده آنان محسوب می شود. احترام و مهربانى با هر انسانی، در واقع احترام به پدیدآورنده ی او به حساب می آید و ترش روئى و نا مهربانى با ایشان نیز بی ارتباط با خالق آن ها نیست. در یک مثال ساده چگونه است که احترام و برخورد نیک و بد ما با فرزند کسی که او را می شناسیم، به نحوی به پدر او باز می گردد، ما اگر با فرزند شخصیتی که او را دوست می داریم روبرو شویم، او را به خاطر پدرش گرامی می داریم و یا ممکن است نسبت به فرزند یک شخصت ستمگر و دشمن خدا، روی خوش نشان ندهیم، هرگونه معامله ای با خلق نیز در حقیقت معامله با خالق آنها به حساب می آید. باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که ما از طریق روابطی که با خلق خدای تعالی داریم و نوع برخورد شایسته و ناشایست، در حقیقت با خدا معامله می کنیم و به خدا نزدیک یا دور می شویم.  

تمامی این انسان ها بندگان خدای هستند و او است که همه آن ها را آفریده و آفریدگان خود را دوست دارد و هرگز راضى نمی شود کسی با ایشان به ناحق برخوردى نامناسب و ناشایست داشته باشد، از آن روی یکی از راه های مهم جلب رضایت خویش را در گشاده روئى با خلق و تحصیل رضایت مخلوق و خدمت به آن ها، قرار داده.

به خاطر همین پیوند عمیق میان خالق و مخلوق است که در روایات وارد شده است: من لم یشکر المنعم من المخلوقین، لم یشکر الله عزوجل.(7) کسى که از مخلوق تشکر نمی کند در حقیقت از خالق آنها تشکر نکرده است. این یک قاعده کلی است و کسى که نسبت به مخلوقات الهى ترش روئى نماید، این نوع برخورد، به نوعی ترش رویی با خداوند محسوب می شود.

نگرش توحیدی باعث می شود که ما بسیاری از کینه هایی که نسبت به دیگران داریم فراموش کنیم، دشمنی ها را کنار بگذاریم، اهل گذشت باشیم و بدی های آنان را به دل نگیریم، هرگز با کسی خشونت نورزیم، به خاطر خداوند، درشتی آن ها را تحمل کنیم، با بردباری و مدارا با همگان رفتار نماییم و خوش اخلاق باشیم.
6. اصلاح شخصیت اخلاقی: دومین راه بنیادین تحصیل خوش اخلاقی، اصلاح شخصیت اخلاقی و ملکات درونی است. اخلاق خوش ظاهری و گشاده رویی از جهتی برآیند و بازتاب شخصیت درونی و فضایل خلقی نهادینه شده در باطن انسان است. کسی که از دیگران متنفر است و نسبت به آنها کینه دارد، چگونه می تواند در برخورد اجتماعی خود با آنها، روی خوش، چهره ای خندان و همراه با صمیمیت داشته باشد. آدم حسود همین طور. چطور می توانیم توقع داشته باشید که یک آدم حسود با محسود خود شاد برخورد نماید، خود خواهی، خودبینی، تکبر، غرور و خودپسندی، خشم و عصبانیت و پرتوقع بودن، همه عوامل بد اخلاقی هستند. اگر بخواهیم در ظاهر انسان خوش اخلاق و خوش برخوردی باشیم، یکی از راه های اساسی آن این است که رزایل اخلاقی را از درون خود بپالاییم، تا درون انسان پاک و زلال نباشد، آبی که از چشمه وجود او می جوشد، زلال و شفاف نخواهد بود. به قول شاعر از کوزه همان برون تراود که در او است.


پنج شنبه 86 فروردین 30 , ساعت 11:0 عصر
آرزو و امید همه ایرانیان “استقلال ملی، عزت ملى و رفاه عمومى ملت” است و همه این اهداف به برکت “ایمان اسلامی، اتحاد کلمه، امید و عزم ملی، استفاده صحیح از ظرفیت‌هاى کشور و تدبیر و تحرک و تلاش” محقق خواهد شد.
مستحکم کردن روابط و پیوندهاى عاطفی، شادى و طراوت دلها و نو کردن محیط زندگى از جمله خصوصیات “زیبا، نجیبانه و مهربانانه” نوروز است که همگى مورد تائید آیین مقدس اسلام است.
سال 85 لبریز از نام و ذکر آن بزرگوار بود اما دستیابى به معرفت پیامبر اعظم زمانى بسیار گسترده مى‌طلبد و در واقع همه سالهاى ما سال پیامبر اعظم است.
تلاشهاى متراکم در عرصه‌هاى مختلف داخلى از جمله در زمینه‌هاى علمى و اقتصادى و متجلى شدن ابهت ملى ایرانیان در عرصه‌هاى بین‌المللى از نشانه‌هاى پیشرفت‌هاى چشمگیر ایران در سال 85 محسوب مى‌شود و این حرکت و تلاش ملى در سال جدید نیز متناسب با نیازهاى ملت، با همت بلند آحاد مردم و مسئولان ادامه خواهد یافت.
ملت ایران با نو شدن سال، عزم خود را نو مى‌کند و با ورود به میدانهاى جدید و در برخورد مدبرانه با چالشها و دشمنى‌ها، مسیر روشن خود را ادامه مى‌دهد.
ایجاد تفرقه و تضعیف وحدت ملى ایرانیانو “به وجود آوردن مشکلات اقتصادى براى متوقف کردن پیشرفت کشور” دو روش عمده دشمنان براى مقابله با ملت ایران و نظام جمهورى اسلامى است تلاش اقتصادى همه مردم از جمله نیروهاى ملى و معتقد به آرمانهاى بلند ملت، و استفاده از ظرفیت‌هاى فراوان کشور، خنثى‌کننده تلاشهاى دشمنان براى متوقف کردن روند آبادانى و پیشرفت کشور خواهد بود.
ایران براى دستیابى به دانش هسته‌اى طبق مقررات بین‌المللى عمل کرده است اما اگر قرار باشد با ابزار شوراى امنیت بى‌قانونى کنند و حق مسلم ملت ایران را نادیده بگیرند ما هم مى‌توانیم بى‌قانونى کنیم و خواهیم کرد.
ملت زنده و عزیز ایران، براى استمرار موفقیت‌ها، باید موقعیت درونى و جایگاه بین‌المللى خویش را بشناسد، چالش‌هاى پیش رو را درک کند و از خطوط اساسى مقابله با این چالش‌ها نیز آگاه باشد.
«سربلندى ایران اسلامى و الگو شدن در میان ملت‌هاى مسلمان» هدف عمده ملت ایران است . تحقق این هدف بزرگ نیازمند «استقلال و عزت ملی»، برخوردارى از «رفاه عمومى و عدالت اجتماعی» و استفاده از همه ظرفیت‌هاى ملى است.
استعداد، استقامت، «غیرت دینى و ملی» و عشق به میهناز جمله ظرفیت‌هاى بى‌پایان ملت ایران براى تحقق اهداف بزرگ خویش است. اگرچه ملت ایران، حدود 200 سال، بر اثر سلطه استکبار و زمامداران وابسته عقب نگه داشته شده بود اما تجربیات موفق علمى و سیاسى سه دهه اخیر نشان مى‌دهد که ملت ایران قادر است به الگوى دیگر ملت‌ها تبدیل شود.
در میدان رقابت‌هاى سیاسى نیز موضع‌گیرى مسئولان کشور در سطح منطقه و جهان، برجسته و شاخص است و ملت ایران توانسته است مفاهیمى همچون «مردم‌سالارى دینی» و «دین‌محورى در سیاست» را به فرهنگ سیاست بین‌المللى وارد کند و مجموعه واقعیات سه دهه اخیر نشان مى‌دهد که ملت ایران مى‌تواند در میدان رقابت‌هاى «علمى - سیاسى - صنعتى - اقتصادى و فرهنگى جهانی»، به موقعیت‌هاى چشمگیرى دست یابد.
ملت ایران با دو دشمن درونى و بیرونى روبه‌روست که دشمن درونى یعنى خصلت‌هاى ناپسند نظیر تنبلی، نداشتن نشاط کاری، ناامیدی، بدبینى و نداشتن اعتماد به نفس فردى و ملى خطرناک‌تر از دشمن بیرونى است و ملت باید با همه وجود با این میکروب‌ها و موریانه‌هاى ویران کننده مقابله کنند.
شبکه صهیونیزم جهانى و دولت کنونى ایالات متحده آمریکا سمبل دشمنان بیرونى ملت ایران به شمار مى‌روند که البته دشمنى ناکام آن‌ها با این ملت از بعد از انقلاب شروع شده و همچنان ادامه دارد.
«جنگ روانی»، «جنگ اقتصادی» و «مقابله با پیشرفت و اقتدار علمى ملت ایران» سه روش عمده دشمنان است. جنگ روانی، مهم‌ترین برنامه دشمن به شمار مى‌رود و مردم و مسئولان باید اهداف و روش‌هاى تحقق این برنامه‌ها را به خوبى بشناسند.
دولت آمریکا که مظهر حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر، فتنه‌گرى و دخالت در امور دیگر کشورهاست، امروز با متهم کردن ایران به این گونه اقدامات، درصدد است جاى متهم و مدعى را عوض کند اما همه مى‌دانند که ملت‌ها از آمریکایى‌ها طلبکار هستند و آن‌ها باید در جایگاه متهم در مقابل اقدامات خود پاسخگو باشند.
ایران مانند تمام سال‌هاى پس از انقلاب دست دوستى خود را به سوى این همسایگان دراز کرده و معتقد است امنیت این منطقه مهم باید با همکارى کشورهاى خلیج فارس تامین شود.
آن‌ها مى‌خواهند ملت را در مضیقه قرار دهند اما با ابلاغ سیاست‌هاى اصل 44 و تلاش مجدانه دولت براى اجراى این اصول، میدان براى تحرک و رونق اقتصادى و فعالیت عموم مردم و صاحب ثروت باز شده است و به همین علت رویکرد دولت در سال جدید و یکى دو سال آینده باید رویکردى اقتصادى باشد.
تولید ثروت از طریق قانونى در اسلام کارى پسندیده است و باید با اجراى سیاست‌هاى اصل 44 منابع درآمدى آحاد مردم به خصوص طبقات ضعیف متنوع بشود و گشایشى در زندگى مردم به وجود آید.
دستیابى به انرژى هسته‌اى کارى بزرگ‌تر از ملى شدن نفت است و تعدادى که حرف دشمن را تکرار مى‌کنند، امروز در حالى که از ملى شدن صنعت نفت تمجید مى‌کنند اما همان حرف‌هایى را مى‌زنند که مخالفان دکتر مصدق و آیت الله کاشانى هنگام ملى شدن صنعت نفت مى‌زدند.
همه فعالیت‌هاى ما قانونى بوده است اما اگر بخواهند با هیاهو و جنجال از شوراى امنیت استفاده ابزارى کنند و حق مسلم ملت ایران را نادیده بگیرند و بى‌قانونى کنند ما هم مى‌توانیم بى‌قانونى کنیم و خواهیم کرد.
1379
‌سال امام علی(ع)
1380
‌سال اقتدار ملى و اشتغال‌آفرینی
1381
‌سال عزت وافتخار حسینی
1382
‌سال نهضت خدمت‌رسانى به مردم
1383
‌سال پاسخگویى قواى سه‌گانه
1384
‌‌سال همبستگى ملى و مشارکت عمومی
1385
سال پیامبر اعظم (ص)
1386
‌سال اتحاد ملى وانسجام اسلامی
فرازهایى از پیام نوروزى و بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع زائران حرم مطهر رضوی
پنج شنبه 86 فروردین 23 , ساعت 11:33 صبح


همزمان با هفدهم ربیع الاول خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) و حضرت امام صادق (ع)، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی در ایران و جمعی از میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن تبریک این عید فرخنده به همه مسلمانان جهان و ملت ایران، با اشاره به احیای هویت اسلامی و حقیقت انکار ناپذیر بیداری اسلامی و آمادگی دنیای اسلام برای حرکت به سوی عزت، استقلال و پیشرفت علمی تصریح کردند: امروز مهم ترین نیاز دنیای اسلام و علاج واقعی همه مشکلات مسلمانان، اتحاد و انسجام اسلامی است و بر همین اساس، علما و روشنفکران مسلمان باید منشور وحدت اسلامی را به عنوان مطالبه ای تاریخی، تدوین کنند.


حضرت آیت الله خامنه ای انسانها را مرهون برکات و رحمت پیامبر اعظم (ص) دانستند و با اشاره به نیاز بشر به تعالیم آن حضرت به عنوان راه نجات و زمینه ساز تحقق عدالت و ارزشهای والای انسانی در جامعه افزودند: امت اسلامی بعد از سالها غفلت، اکنون نگاه جدیدی به شریعت و آیین اسلام دارد، بنابراین دنیای اسلام می تواند با چنین بینش و درک نوینی، و با تمسک به معارف دینی و سیره و کلام پیامبر اکرم (ص) پیشتاز بشر به سوی کمال و تعالی باشد.


ایشان با اشاره به واقعیات کنونی دنیا، بیداری اسلامی و برگشت به اسلام، احیای قرآن و ایجاد امت واحد را از جمله این واقعیات برشمردند و خاطرنشان کردند: این مسائل که سالهای متمادی به صورت آرمانی دور دست، در میان برخی خواص و مصلحان دنیای اسلام مطرح بود اکنون در میان توده های مسلمان به ویژه قشرهای جوان و تحصیل کرده، به شعاری زنده تبدیل شده که البته نقش پیروزی اسلام درایران و ایستادگی و فداکاری ملت ایران در این خصوص و در دمیدن روح امید در میان امت اسلامی، بسیار بارز و برجسته است.


حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در کنار بیداری اسلامی و احیای شعارهای اصیل اسلامی، دشمنی جبهه استکبار با اسلام نیز سازمان یافته تر، جدی تر و همه جانبه تر شده است زیرا بیداری دنیای اسلام، خطری بزرگ برای قدرتهای استکباری و نظام سلطه جهانی است.


ایشان طرح مسائلی همچون جنگ صلیبی، اهانت به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و ارائه
چهره ای خشن از مسلمانان را حرکتی طراحی شده و سازمان یافته برای مقابله با جبهه هویت اسلامی دانستند و تأکید کردند: یکی دیگر از واقعیات دنیای امروز این است که در این رویارویی برخلاف محاسبات مادی و تبلیغات رسانه ای، جبهه به ظاهر قدرتمند استکبار، مغلوب جبهه حرکت عظیم اسلامی شده است.


رهبر انقلاب اسلامی، شکست نقشه های جبهه استکبار و در رأس آن امریکا را در منطقه خاورمیانه به ویژه در فلسطین، عراق و لبنان، را نمونه های بارز این واقعیت برشمردند و خاطرنشان کردند: کسانی که می گویند باید در بررسی مسائل واقع بین بود، باید این حقایق و واقعیات انکارناپذیر را مدنظر قرار دهند.


ایشان یکی از الزامات بسیار مهم را برای ادامه حرکت عمیق امت اسلامی به سمت پیروزی، اتحاد و انسجام اسلامی برشمردند و افزودند: سیاست جبهه استکبار، ایجاد اختلاف و نزاع قومی و مذهبی میان مسلمانان است که برای مقابله با آن باید وحدت و انسجام میان امت اسلامی تقویت شود و بر همین اساس، امسال، سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامگذاری شده است.


حضرت آیت الله خامنه ای، کج فهمی، توهمات غلط، سوء تفاهم و بی اطلاعی از مبانی صحیح تفکرات یکدیگر را از موانع اصلی اتحاد دانستند و با اشاره به نقش دولتهای اسلامی و علمای اسلام در زمینه سازی برای وحدت و انسجام اسلامی تأکید کردند: تدوین منشور وحدت اسلامی به همت علمای اسلام، ضروری و مطالبه ای تاریخی است که اگرامروز به این وظیفه عمل نشود، نسلهای بعدی ما را مؤاخذه خواهند کرد.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه جبهه استکبار در برخورد با جبهه اسلامی هیچ تفاوتی میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی قائل نیست افزودند: در شرایطی که دنیای استکبار سعی در تخریب چهره مسلمانان دارد وبیداری اسلامی در میان شیعه و سنی را برای خود خطر می داند و آن را چه با نام حماس و چه با نام حزب الله لبنان آماج حمله قرار می دهد، آیا عاقلانه است که مسلمانان درگیر نزاع قومی و مذهبی شوند و دشمن مشترک خود را فراموش کنند؟
ایشان، اتحاد دنیای اسلام را به نفع ملتهای مسلمان و همچنین به سود دولتهای اسلامی دانستند و تأکید کردند: دولتهای اسلامی باید به یکدیگر نزدیک تر شوند و اگر به ملتها و قدرت و تواناییهای خود متکی باشند بسیار قوی تر خواهند بود تا اینکه بخواهند به سیاستمداران امریکایی اتکا کنند.


حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: ایران اسلامی تجربه ایستادگی در مقابل قدرتها، توکل بر خدا و تکیه بر قدرت و تواناییهای خود را نشان داده و در 28 سال گذشته با وجود همه فشارها و توطئه های گوناگون، قدرت و پیشرفت ملت ایران روزافزون شده است.

پنج شنبه 86 فروردین 23 , ساعت 11:9 صبح

واکنش زنجیره‌ای هسته‌ای فرآیندی است که در آن نوترون‌های ناشی از شکافت هسته‌ای باعث شکافت هسته‌های دیگر اتم‌ها می‌شوند.

در اواخر سال ۱۹۳۸ اتو هان، لیزه مایتنر و فردریک اشتراسمن به اکتشافی دست یافتند که دنیا را تحت تأثیر قرار داد، آنها متوجه شدند که می‌توان کاری کرد که هسته‌های اورانیوم ۲۳۵ شکسته شوند.

فرض کنید که نوترونی در اطراف یک هسته اورانیوم ۲۳۵ آزادانه در حال حرکت است. این هسته تمایل زیادی دارد که نوترون کند را به درون خود بکشاند وآن راجذب کند. هسته اورانیوم پس از گیر اندازی این نوترون دیگر هسته‌ای پایدار نیست و ناگهان از هم شکافته می‌شود. این هسته در طی فرآیند شکافت به دو یا چند هسته با جرم کوچک‌تر، یعنی به صورت هسته‌های عناصر نزدیک به مرکز جدول تناوبی تجزیه می‌‌شود.

به طور کلی در فرآیند شکافت اگر یک نوترون به هسته اصابت کند به طور میانگین ۵/۲ نوترون در اثر شکافت آزاد می‌‌شود حال اگر ما تعداد نوترون‌های آزاد شده را ۳ عدد فرض کنیم و مدت زمان لازم برای تحقق هر شکافت ‎۰/۰۱ ثانیه باشد، مقدار اورانیوم مصرف شده در یک ثانیه در حدود ۱۰ به توان ۲۳ کیلوگرم خواهد بود. واضح است که واکنش زنجیره‌ای شکافت می‌تواند مقادیر قابل توجهی از اورانیوم را در مدت زمان ناچیزی به انرزی تبدیل کند.

مشخص است که ما نیازی به تولید مستمر نوترون نداریم بلکه با اصابت اولین نوترون به هسته وآزاد شدن نوترون‌های ناشی از فرآیند شکافت ما می‌توانیم نوترون مورد نیاز خود را بدست آوریم که مسلما این تعداد نوترون بسیار بیشتر از نیاز ما خواهد بود. به حداقل مقدار اورانیومی که برای فرآیند شکافت لازم است جرم بحرانی یا مقدار بحرانی می‌‌گویند. از به هم پیوستن دو یا چند جرم بحرانی یک ابر جرم بحرانی حاصل می‌‌شود.

حال اگر بخواهیم واکنش زنجیره‌ای ادامه پیدا کند، حفظ یک اندازه بحرانی برای ماده اولیه اورانیوم ضرورت دارد. در صورتی که مقدار اورانیوم را خیلی کمتر از جرم بحرانی بگیریم، بیشتر نوترون های تولیدی فرار خواهند کرد زیرا این فرار به عواملی چون شکل فیزیکی اورانیوم و جرم آن وابسته است و در نتیجه واکنش متوقف می‌‌شود. از سوی دیگر اگر مقدار اورانیوم را فوق العاده زیاد بگیریم مثلاً به اندازه یک ابر جرم بحرانی، تمام نوترون های تولیدی در واکنش های بعدی شرکت خواهند کرد وانرژی آزاد شده در یک فاصله زمانی کوتاه آنچنان زیاد خواهد شد که نتیجه‌ای جز انفجار نخواهد داشت!! بین این دو حالت یک خط فاصل وجود دارد:اگر بزرگی کره اورانیومی شکل را درست برابر اندازه بحرانی بگیریم آنگاه از هر شکافت فقط یک نوترون برای شرکت در شکافت بعدی باقی می‌‌ماند در این صورت واکنش با آهنگ ثابتی ادامه می‌‌یابد. از خاصیت حالت سوم برای عملکرد نیروگاههای هسته‌ای استفاده می‌‌کنند.


یکشنبه 86 فروردین 19 , ساعت 5:0 عصر
مثلث شوم تروریسم در عراق




  • از مهمترین پیامدهای حضور آمریکا و نیروهای متحد آن در حوزه سیاسی خاورمیانه و جنگ های بی فرجام آن پدیده ی تروریسم در عراق است . که با اندک تامل و دقت در نوع و شکل عملیات صورت پذیرفته و اهداف طراحان آن می توان به وجوه اشتراک میان عاملان و هدایت کنندگان آنها پی برد اما لازم است در آغاز به تفکیک این گروهها و اهداف آنها در راه اندازی این جریان اشاره و سپس به حجم عملیات تروریستی انجام شده از زمان اشغال عراق تاکنون و نیز عناصر مشترک این حوادث اشاره ای کوتاه داشته باشیم تا بتوانیم به تحلیلی واحد و منسجم در زمینه درک این پدیده برسیم .
    1 ) وحدت هدف طراحان و عاملان
    2 ) شکل واحد و تشابه ظاهر عملیات و طرحهای تروریستی صورت گرفته درعراق (اکثرا با خودروهای بمب گذاری شده )
    3 ) گرایش سیاسی و مذهبی افراد مورد هدف عملیات تروریستی
    4 ) موقعیت و زمان وقوع حوادث
    5 ) همگرایی و همسان بودن عاملان از نظر ملیت و مذهب
    ثآمریکا ـ اسرائیل ـ انگلیس
    آمریکا بعنوان آغازگر جنگ علیه عراق متهم ردیف اول حوادث تروریستی عراق می باشد. این کشور با حمله به عراق و شعله ور ساختن جنگ در منطقه و همچنین صرف هزینه های هنگفت قطعا بدنبال اهداف گوناگونی بوده و هست چرا که ناامن بودن عرصه سیاسی و اجتماعی عراق زمینه دستیابی به اهداف را فراهم می سازد. یقینا کشوری که در راستای رسیدن به مطامع توسعه طلبانه خود کلیه ی معاهدات و کنوانسیونهای بین المللی را برای آغاز جنگی غیرانسانی و نامشروع زیر پا نهاد برای ادامه این روند از ارتکاب هیچ جنایتی دریغ نخواهد کرد. کشوری که در سال 1945 م (1324 ) در جریان جنگ جهانی دوم حدود 140 000 هزار تن از ساکنان بی گناه ناکازاکی و هیروشیما را با مرگبارترین بمب های اتمی وکشتار جمعی از دم تیغ مرگ گذراند قتل هزاران نوجوان زن و مرد بی گناه عراقی بوسیله خودروهای بمب گذاری شده برای او کاری بسیار آسان خواهد بود.
    باستناد رویدادهای تاریخی و همچنین اعترافات و اذعان صریح سران نظام سلطه بخش وسیعی از این اقدامات غیرانسانی منشا آمریکایی و اسرائیلی دارد.
    طی سالهای 2001 C . I . A برخی اطلاعات حاکی از آن است که سازمان الی 2004 (1380 تا 1383 ) حدود 20000 هزار نفر از شهروندان کشورهای اسلامی وعربی را برای انجام عملیات جاسوسی و ماموریت های خرابکارانه به استخدام درآورد. قطعا بکارگیری این حجم از نیروی بومی کشورهای اسلامی و عربی با میلیونها دلار هزینه ی سالانه برای هدفهای استراتژیک و بلند مدت در راستای رویارویی با جهان اسلام می باشد.اما اهداف آمریکا ـ انگلیس و اسرائیل در زمینه ی راه اندازی ماشین مرگبار تروریسم و خشونت در عراق شامل نکات ذیل می باشد :
    1 ) حفظ امنیت مرزهای اسرائیل از رهگذار ناپایداری امنیتی در عراق و همچنین فرسایش توان نیروهای داخلی سیاسی عراق در یک جنگ خانمانسوز و سرگرم نمودن سرویس های امنیتی کشورهای همسایه ی عراقی در امر دفع پیامدهای این پدیده شوم .
    2 ) پایدار ساختن علل و دلایل استقرار نیروهای اشغالگر در عراق
    3 ) تلاش آمریکا و انگلیس برای دست یابی به اهداف استراتژیک و بلند مدت طراحی شده در پشت پرده موضوع حمله به عراق و ایجاد زمینه ی چانه زنی با نیروهای سیاسی عراق در زمینه ی پذیرش و حاکم ساختن مدل سیاسی مورد نظر آمریکا (لیبرال ـ دمکراسی )
    4 ) بهره گیری از فضای امنیتی شکننده ی و متزلزل عراق در راستای تهدید کشورهای منطقه و تحت فشار قرار دادن آنها برای پذیرش مدل اصلاحات آمریکایی در حوزه ژئوپلتیک (جغرافیای سیاسی ) خاورمیانه (هم اکنون تعداد زیادی از کشورهای اسلامی و عربی از جمله پاکستان قطر امارات متحده عربی و لیبی در حال عادی سازی روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی می باشند)
    5 ) تکمیل حلقه تهدیدات امنیتی بر ضد جمهوری اسلامی ایران
    6 )استثمار منابع نفتی عراق با بهره گیری از عوامل توجیه حضور نیروهای اشغالگر در این کشور
    7 ) دامن زدن به اختلافات مذهبی و قومی در میان مردم و گروههای عراقی
    8 ) محدود ساختن گروههای مبارز و جنبش های مقاومت اسلامی در منطقه و زمینه سازی برای متهم ساختن آنان به تروریسم با استفاده از اوضاع نابسامان امنیتی عراق
    البته علاوه بر نکات فوق می توان اهداف دیگری را نیز به نیات و مقاصد مثلث آمریکا اسراییل و انگلستان افزود.
    ث عوامل ایاد علاوی
    ایاد علاوی نخست وزیر دولت انتقالی سابق عراق بدلیل شکست در انتخابات گذشته و نیز با توجه به رویکرد لائیک وی در عرصه سیاسی و نیز نظر به سابقه طولانی حضور در سطوح بالای حزب بعث جهت جلوگیری از موفقیت و پیروزی اسلامگرایان در اداره امور کشور و همچنین تلاش برای کسب موقعیت بالا در نظام تصمیم گیری عراق نوین از جمله عوامل گسترش دهنده ی عملیات تروریستی به شکل ضعیف تر آن می باشد ایاد علاوی در چهارچوب اهداف کلان آمریکا و دست یابی به اهداف فردی و سازمانی خود از جمله طراحان ایده ی جنگ فرقه ای و مذهبی با محوریت تئوری رویارویی شیعه و سنی در جهت ایجاد تنفر عمومی نسبت به اسلام و رویکرد مذهبی در حاکمیت می باشد.لازم به یادآوری است پیشینه و تجربه ایاد علاوی در همکاری با سازمان سیا طی دهه ی هشتاد برای طراحی عملیات تروریستی علیه رژیم صدام پس از جدایی ظاهری از حزب بعث میتواند بهترین گواه برای اثبات مدعای ما باشد. از سویی علاوی دارای کد عضویت در سازمان سیا بوده و بارها در گفتگو با رسانه های غربی و عربی به این امر اذعان داشته لذا نباید سهم برجسته وی رادر شکل دهی به پدیده خطرناک تروریسم عراق نادیده انگاشت . علاوی بارها با نقاب دموکراسی خواهی و خشونت زدایی از گسترش حجم و توان نیروهای ارتش و پلیس فعلی عراق بشدت انتقاد نمود زیرا این امر را مانع دست یابی به اهداف سیاسی خود میداند. وی همچنین خود را رهبر اپوزسیون مخالف روند شکل گیری نظام سیاسی (بااکثریت شیعه اصول گرا) معرفی نموده است .
    اهداف وی عبارتند از :
    الف ) مانع تراشی در مسیر شکل گیری فضای سیاسی جدید در عراق
    ب ) حفظ اراده اشغالگران عراق در تصمیم گیری کلان این کشور
    ج ) ناکام ساختن گروههای اسلامی در عرصه سیاسی و حاکمیت عراق و به حاشیه راندن آنان
    د) تلاش برای حفظ موجودیت حزب بعث در حوزه ی حاکمیت و کسب امتیاز برای سرکردگان این حزب
    و) ایجاد تفرقه و دو دستگی در میان گروههای قومی و مذهبی موجود در عرصه سیاسی عراق
    هـ) تشدید تقابل میان حاکمیت و مرجعیت و محدود ساختن نقش برجسته مراجع تقلید
    ث بازماندگان حزب بعث
    بعثی ها برای حفظ حیات خود در بافت سیاسی عراق جدید با پشتیبانی وموساد و اینتلیجنت سرویس به خرابکاری و C.I.A سرویس های امنیتی ارتکاب اعمال تروریستی می پردازند. البته این گروه شاید مهمترین عامل ایجاد ناامنی و ارتکاب جنایات تروریستی در عراق باشد که در قالب سه گروه مذکور (با پذیرش نقش مزدوری ) اهداف خود را دنبال می کند و یقینا نوع و شکل جرایم و جنایات انجام شده بیشتر به عملکرد سیاه و ننگین سابق این حزب مخوف شبیه می باشد . رژیمی که فقط در یک روز 25 هزارنفر از شیعیان را بطور زنده روانه گورهای دسته جمعی می کند چنین اعمال و جنایاتی برای او سهل و آسان خواهد بود.
    اهداف این حزب نیز عبارتنداز :
    الف ) دستیابی به بخشی از قدرت در حاکمیت جدید عراق (سهم خواهی )
    ب ) ایجاد مصونیت برای عناصر وابسته به حزب از رهگذر ایجاد رعب و وحشت در میان مردم
    ج ) ارائه چهره مقاوم و مبارز در برابر حاکمیت شیعیان و تلاش جهت نفی سوابق خیانت و قتل و خشونت
    هـ) تلاش در جهت معرفی خود بعنوان یک جریان قوی در صحنه سیاسی عراق و کسب پشتیبانی اعراب
    القاعده وگروههای افراطی (سلفی گری )
    در سالهای اخیر شاهد خلق اندیشه ای آمیخته به خشونت کور و تحمل ناپذیر و کم طاقت در عرصه فرهنگی عقیدتی و سیاسی جهان اسلام هستیم که با برخورداری از امکانات وسیع مالی و پشتیبانی برخی حکومت های اسلامی منطقه و یا با هدایت سرویس های امنیتی غرب در صدد رادیکالیزه کردن فضای جوامع اسلامی است . این اندیشه در واقع همان زائیده وامتداد پاره ای از مذاهب ساخته و پرداخته غرب در کشورهای اسلامی نظیر وهابیت و سلفی گرایان می باشد که برای مقابله طولانی مدت با اسلام ناب طراحی و فعال شده است . جالب اینکه بازوی اجرای این اندیشه در کشورهایی که برای آمریکا بعنوان هدف نظامی مطرح هستند بطور اتوماتیک فعال می گردد و همین امر سبب مبهم بودن چهره این جریان درجهان اسلام شده است .
    این نحله بیشتر از مسلمانان کم سواد ظاهرنگر و قشری گرا تشکیل گردیده و متاسفانه در لباس برخی از طیف های مذهبی اهل سنت ظاهر شده و در مواقع لزوم مسلمانان مخالف اسرائیل و جهان غرب را مورد تهاجم خشونت های خویش قرار داده است . همین جریان پس از حمله آمریکا به عراق بشدت در آن کشور فعال شده و ماشین خشونت و قتل خود را سرعت بیشتری بخشید و بعنوان آفتی درونی کشور عراق را در معرض آسیب های جدی قرار داده است البته با توجه به شواهد گوناگون و همچنین در بررسی اعمال خشونت طلبانه ی این جریان در عراق می توان به دو نکته ذیل دست یافت .
    1 ـ این جریان خطرناک بعنوان بازوی اجرایی اسلام آمریکایی در خاورمیانه و با پشتیبانی سرویس های جاسوسی آمریکا اسرائیل و انگلیس عمل می کند.
    2 ـ ناخودآگاه و در اثر تعالیم متضاد با روح اسلام ناب در راستای اهداف قدرت های استکباری گام بر می دارد.
    اهداف این جریان منحرف شامل :
    1 ـ نفی گفتگو انتقاد سازنده و زندگی مسالمت آمیز در جوامع اسلامی و عدم پذیرش تنوع مذهبی .
    2 ـ هدف قرار دادن پیروان اهل بیت (ع )و تلاش در جهت جلوگیری از حاکمیت اکثریت شیعی در عراق
    3 ـ تامین اهداف کشورهای اشغالگر در زمینه ی گسترش تضاد و جنگ مذهبی
    4 ـ اتحاد با باقی مانده های نظام خونخوار بعثی و معرفی نظام دیکتاتور مآبانه ی صدام بعنوان نماد حاکمیت سنی گری
    هم اکنون این جریان در چهارچوب چندین گروه مسلح و شبه نظامی از جمله انصارالسنه گردانهای سعدابن ابی وقاص شاخه القاعده جبهه فرماندهی کل (شاخی نظامی حزب بعث ) گروه العموری و دیگر مجموعه های کوچک اهداف خشونت بار وتفرقه افکنانه خویش را دنبال می کند البته در اینجا نباید نقش هدایت همراهی و کمک مالی تسلیحاتی و لجستیکی سفیر ایالات متحده آمریکا نیروهای اطلاعاتی انگلیس وموساد اسراییل را نادیده گرفت زیرا در هر موقعیتی که آمریکا از رسیدن به اهداف سیاسی خود در عراق ناکام شده این گروهها را به مدد طلبیده که نمونه آخرین و بارز آن انفجار غمبار حرم شریف امامین عکسریین (ع ) در راستای ایجاد جنگ فرقه ای و مذهبی در عراق و تاثیرگذاری بر روند شکل گیری دولت دایمی این کشور بود که آتش آن با اشاره زلمای خلیل زاد سفیر ایالات متحده آمریکا در عراق افروخته شد. در هر حال تیزبینی مراجع دینی خصوصا حضرت آیه الله العظمی سیستانی و هوشیاری گروههای سیاسی و مردم این کشور مهمترین عامل فعال در جهت خنثی سازی نقشه هماهنگ گروههای فوق به رهبری اشغالگران می باشد.
    نعیم حمیدی
    بازماندگان حزب بعث عراق برای حفظ حیات خود در بافت سیاسی عراق جدید با بهره گیری از حمایت سرویس های امنیتی سیا موساد و اینتلیجنت سرویس به خرابکاری و ارتکاب اعمال تروریستی می پردازند
    جریان القاعده در عراق در قالب چندین گروه مسلح و شبه نظامی از جمله انصارالسنه ـ گردان های سعدابن ابی وقاص و دیگر سازمانهای کوچکتر و مجهول اهداف خشونت بار و تفرقه افکنانه سازمان های اطلاعاتی غرب را عملیاتی می سازد
    آمریکا بعنوان اشغالگر عراق متهم ردیف اول حوادث تروریستی عراق می باشد چرا که واشنگتن برای دستیابی به منافع و اهداف برنامه ریزی شده خود نیازمند فضای فوق العاده امنیتی و نظامی است و بدیهی است که سفارت آمریکا در عراق در هماهنگی کامل با القاعده و بازماندگان حزب بعث با سازماندهی و طراحی اقدامات تروریستی چنین فضای امنیتی را فراهم آورد

  • برداشت از روزنامه جمهوری اسلامی


  • <      1   2   3   4   5      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ