اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی
ضمن عرض تسلیت بمناسبت ارتحال فقیه مجاهد و پارسا حضرت آیت الله آقای حاج میرزا علی مشکینی اعلی اله مقامه به اطلاع میرساند مجلس تکریم و بزرگداشتی از سوی مقام معظم رهبری روز پنجشنبه 11/5/86 پس از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار میشود .
همچنین مجلس دیگری روز شنبه 13/5/86 از ساعت 9:30 تا 11:30 صبح در حسینیه امام خمینی (ره) واقع در تهران - انتهای خیابان فلسطین جنوبی منعقد می گردد.
دفتر مقام معظم رهبری
خبرگزاری فارس: حضرت امام صادق (ع) فرمود: فاطمه نزد خدای تعالی 9 اسم دارد: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا. چرا فاطمه ؟رسول خدا فرمود: زیرا او و شیعیانش از آتش جهنم قطع شدهاند. (فاطمه به معنای قطعشده و بریده است.) |
حضرت امام صادق (ع) فرمود: فاطمه نزد خدای تعالی 9 اسم دارد: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا. |
هنر مردان خدا
شاهکار بسیجیهای خمینی
طبیعت یک سری قاعده و قانون دارد که شکستن آن کار هر کسی نیست. اگر توانستی قاعده و قانون طبیعت را بشکنی، معجزه کردهای.
هیچ کس باور نمیکرد بشود در بحبوحه جنگ روی اروند خروشان، با آن جزر و مد زیادش و با آن عرض بلندش پل زد. اما جنگ ثابت کرد مردانی هستند که کاری به قاعده و قانون طبیعت ندارند و یک ?یاعلی? میگویند و میزنند به آب.
پل بعثت، شاهکار مهندسی- رزمی تاریخ دفاع مقدس است و امروز با همین عنوان در دانشگاه مهندسی دافوس، تدریس میشود.
پس از عملیات والفجر هشت، باید یک راه ارتباطی بین خاک خودمان و شهر فاو که تازه به دست رزمندگان اسلام افتاده بود، ایجاد میشد. رزمندگانی که در فاو بودند، باید پشتیبانی میشدند. امکانات و نیرو میخواستند.
قبل از والفجرهشت، پلهایی روی اروند زده بودند، اما اروند هیچکدام را تحمل نکرده بود و همه را بلعیده بود.
یک پل ساخته بودند به نام پل فجر، که شبها آن را نصب میکردند و روزها جمعش میکردند. این پل نیز خیلی کار آمد نبود. باید پلی ساخته میشد که محکم و مطمئن باشد و بتواند در شبانهروز تجهیزات و تدارکات و مهمات را به آسانی به آن ور آب برسانند. بنابراین پل بعثت، به طول نهصد متر و عرض دوازده متر روی اروند زده شد و چشم جهانیان را خیره کرد.
پنج هزار لوله 12متری، به قطر 142سانتیمتر و ضخامت 16میلیمتر از جنس فولاد، در عمق دوازده متری رودخانهای خروشان که ارتفاع جزر و مدش از پنج متر هم بالاتر میرفت، شش ماه از جهادگران اسلام وقت گرفت. دشمن در طول جنگ خیلی سعی کرد که پل را از بین ببرد، اما نتوانست.
دو طرف لولهها را بسته بودند که لولهها در آب غرق نشوند. بعد از اینکه کار اتصال لولهها انجام میشد، در لولهها را باز میکردند تا آب با فشار از لولهها عبور کند و لولهها به زیر آب بروند و غرق شوند. بعد روی لولهها را زیرسازی و آسفالت میکردند.
طراح این شاهکار بزرگ، مهندس بهروز پورشریفی از برادران جهاد سازندگی بود.
برخی از قطعات این پل، امروز در گلزار شهدای خرمشهر است و برخی دیگر، همانجا کنار اروند، به تماشا نشسته است.
منبع:مجله یاد ماندگار
|
پیوند با نور هدف از ایجاد ارتباط در جامعه انسانی، رفع نیازهای عاطفی و روحی و گاه مادی انسان ها است. البته بدون آگاهی از عناصر ایجاد ارتباط، حصول انس و الفت بین انسان ها غیر ممکن یا ناپایدار است. اکنون پرسشی اساسی رخ می نماید: «ارتباط با امامِ عصر(عج) چه ضرورتی دارد و چگونه باید باشد؟» در پاسخ به این پرسش، باید قدری با ابعاد وجود و شخصیتی حضرت مهدی(عج) آشنا شد. امام زمان(عج) حجت الهی و جانشین خداوند در زمین است. معصومان(ع) در روایات متعدد تأکید کرده اند که زمین هرگز از حجت تهی نیست. (الشموس المضیئه، علی سعادت پرور، ص 12) حجت خداوند چون عمود خیمه نظام آفرینش است که نبودش به اختلال دستگاه خلقت می انجامد.(همان، ص 13) اولیای الهی(ع) در هر زمان واسطه فیض خداوندند و قلب پاکشان گنجینه اسرار و علوم الهی است. اگر فردی جایگاه والای امام عصر(عج) را به فرا خور درکش بشناسد و او را واپسین حجت خداوند و کانون همه خوبی ها و کمالات و آینه دار صفات جلال و جمال پروردگار و میراث دار فضیلت های همه انبیای الهی بداند، ضرورت ارتباط با آن حضرت را تصدیق می کند؛ زیرا او تنها کشتی نجاتی است که غرق شدگان دریای ظلمانی و پر موج دنیا و کشتی شکستگان توفان هوس و شرک و نفاق با سوار شدن به آن به ساحل نجات و سعادت ابدی راه می یابند؛ آن سَرور، سرچشمه حیات حقیقی و زاینده رود زندگی است که حیات و سرزندگی و جنبش هر موجودی وامدار او است و وجود و بقای هر چیز طُفیل هستی وی شمرده می شود؛ چنان که در قسمتی از زیارت روز جمعه آن بزرگوار آمده است: «السلام علیک یا سفینة النجاة السلام علیک یا عین الحیاة؛ سلام بر تو که کشتی نجات و چشمه زندگانی و حیاتی.» آن حضرت(عج) وجه الله و قطب عالم وجود و رشته اتصال زمین و آسمان و ظاهر و باطن و مُلک و ملکوت است: «أین وجهُ الله الذی الیه یتوجه الاولیاء؟ أین السبب المتصل بین الارض و السماء».(دعای ندبه) اگر این حقایق را دریابیم، آتش شوق دیدارش در دل ما شعله می کشد؛ یعقوب وار شیفته دیدار یوسف زهرا(ع) می گردیم و چنین زمزمه می کنیم: «لیت شعری أنی استقرت بک النویٰ بل أیُّ ارض تقلبک أو ثری؛ کاش می دانستم خاک پای تو، توتیای چشم چه گوشه ای از خاک گشته و کدامین زمین کف پای تو را تاج افتخار خود کرده و با تحمل بدن تو، قدر و قیمت یافته است ... .»(همان) «متی نرد مناهلک الرویة فنروی متی ننتقع من عذب مائک فقد طال الصدیٰ؛ مولای من! چه زمانی به چشمه سارهای زندگی بخش تو راه می یابم و چه وقت زمین تفتیده وجودم از آب زلال وجودت سیراب می گردد.»(همان) ارتباط با امام زمان(عج) یعنی خود را به رشته ولایت او پیوند زدن، بذر محبت و معرفت آن سرور انس و جان را در دل کاشتن، بر خدمت و یاری و فرمانبری و پیروی او گردن نهادن، روش و کیش او و پدران گرامی اش را نصب العین قرار دادن، با رعایت تقوا و حسن خلق و آراسته شدن به صفات و اخلاق خدایی، انتظار مقدم وی را کشیدن و در یک کلام دین مبین را در همه ابعادش با تأمل عالمانه و اندیشه ژرف پذیرفتن و به قدر توانایی در عمل به دستورهای آن کوشیدن است. عنصر اصلی در ایجاد ارتباط با آن امام بزرگوار انجام دادن اموری است که رضایت حضرتش(عج) را به ارمغان آورد. رضایت او همان خشنودی خداوند است که جز با انجام دادن واجبات و ترک محرمات و رعایت تقوا به معنای وسیع آن در همه شؤون فردی و اجتماعی حاصل نمی گردد. به خاطر نقش محوری خشنودی آن حضرت(عج) در هموار شدن راه بندگی و سعادت است که در دعای ندبه از خداوند عاجزانه چنین درخواست می کنیم: «و امْنن علینا برضاه وهب لنا رأفته و رحمة و دعاءه و خیره ما ننال به سعةً من رحمتک و فوزا عندک؛ خداوندا! با خرسندی مولای ما از اعمال و رفتارمان بر ما منت گذار و لطف و رحمت و خیر و نیکی و دعای آن سرور را بدان اندازه که بهره گسترده ای از رحمت تو و رستگاری و فلاح نزد تو را به همراه داشته باشد، روزی ما بفرما.» البته باید توجه داشت ارتباط با امام عصر(عج)، انواع گوناگون دارد: 1. ارتباط غیابی: یعنی ارتباط با حضرت(عج) بدون این که ملاقاتی با حضر تش(عج) انجام گیرد. این نوع که بیشترین نوع ارتباط به شمار می آید نشان دهنده معرفت و ایمان سرشار انسان مؤمن است و معصومان(ع) بر تعمیق و استمرار آن بسیار تأکید ورزیده اند؛ چنان که روایتی می خوانیم: «کسانی که در زمان غیبت مهدی(ع) زندگی می کنند و به امامت آن حضرت(ع) اعتقاد دارند و در انتظار ظهور آن سرور به سر می برند، از اهل همه زمان ها برتر و والاترند؛ چون خداوند متعال به اندازه ای عقل و فهم و معرفت به آنها عنایت کرده که غیبت نزدشان به منزله حضور است.»(الشموس المضیئه، علی سعادت پرور، ص 78) 2. ارتباط در خواب: یعنی انسان به اندازه ای در راه خشنودی حضرتش(عج) گام بردارد که جمال عالم آرای آن ماه کنعانی را در عالم رؤیا مشاهده کند؛ چنان که بسیاری از مؤمنان و بندگان شایسته خداوند به این فوز عظیم دست یافته اند. 3. ارتباط حضوری: یعنی گوهر وجود انسان به درجه ای از خلوص و پاکی و صفا برسد وب ه حدی با ان وجود گرامی سنخیت و تشابه پیدا کند و فروغ چهره آن آفتاب پنهان را بی نقاب مشاهده کند و به فیض دولت آن پادشه خوبان برسد. البته وظیفه ما اطاعت از آن مولا و جلب خشنودی او است و درباره دیدار آن سرور وظیفه ای نداریم؛ ولی شمار کسانی که با فرمانبری خالصانه و خاکساری در پیشگاه با عظمت آن امام همام(ع) به نعمت بی بدین دیدار آن آروزی دل های حقجو نایل گردیده اند، اندک نیست. داستان های فراوانی از این دیدارها در کتاب ها آورده اند که خواندن آنها، ایمان و محبت به آن سرور را در قلب ها فزونی می بخشد و عطر یادش را در فضای سینه ها می پراکند.(ر.ک: منتهی الآمال، شیخ عباس قمی و نجم الثاقب، میرزا حسین نوری) اما آن چه مهم است ارتباط قلبی و معنوی با حضرت(عج) است که برای عموم دلباختگان ممکن است. آن چه در ذیل می آید زمینه ساز این پیوند نورانی است: 1. شناخت عمیق و درست از ابعاد وجودی آن حضرت و درک جایگاه والای آن امام بزرگوار. 2. کسب رضایت و خرسندی وی از طریق شناخت عالمانه دین در همه ابعاد و عمل به احکام و آموزه های آن و در رأس همه، انجام واجبات و دوری از محرمات. 3. انجام اعمالی که حضور و توجه آن بزرگوار را ملموس تر می سازد؛ از فاصله ما و آن حضرت(عج) می کاهد و محبت او را در دل ما افزون می سازد؛ برای مثال می توان به اعمال زیر اشاره کرد: أ. خواندن دعاها و زیارت هایی که به آن حضرت(عج) مربوط است؛ مانند دعای فرج و ندبه و عهد و زیارت آل یاسین. ب. دعا برای سلامتی آن عزیز و نزدیک شدن ظهورش؛ چنان که معصومان(ع) بر آن تأکید ورزیده اند. ج. انجام کردار خیری چون تلاوت قرآن، زیارت و صدقه دادن و هدیه کردن ثواب آنها به روح پاک آن حضرت و پدر و مادر و اجداد گرامی اش. د. صدقه دادن برای سلامتی امام(عج) و انجام حج و عمره و طواف به نیابت از آن حضرت(عج). |
گسترش فساد و قیام امام مهدی عج |
گسترش فساد و قیام امام مهدی (عج) برداشت قشری مردم از مهدویت و قیام و انقلاب مهدی موعود، این است که صرفا ماهیت انفجاری دارد؛ فقط و فقط از گسترش و اشاعه و رواج ظلم ها، تبعیض ها، اختناق ها، حق کشی ها و تباهی ها ناشی می شود؛ نوعی سامان یافتن است که معلول پریشان شدن است. آن گاه که صلاح به نقطه صفر برسد، حق و حقیقت هیچ طرفداری نداشته باشد، باطل یکه تاز میدان گردد، جز نیروی باطل نیرویی حکومت نکند و فرد صالحی در جهان یافت نشود، این انفجار رخ می دهد و دست غیب برای نجات حقیقت _ نه اهل حقیقت، زیرا حقیقت طرفداری ندارد _ از آستین بیرون می آید. نویسنده : علیرضا محمدی |
آخرین دولت |
یکم- اصول کلی پیرامون ساختار حکومت اسلامی: دوم-حکومت حضرت مهدی(عج) : سوم-ساختار کلی نظام سیاسی مهدوی: نویسنده : علی رضا محمدی mohammadi@porseman.org |
|
شیعه باید این گونه باشد
اللْهم و صل علی أولیائهم... المسلمین لأمرهم... المنتظرین أیامهم...
صحیفه سجادیه، دعا 47
در این فراز دو خصلت از خصلتهای شیعیان عنوان شده است که مختصری درباره آن توضیح میدهیم:
1- تسلیم لأمرهم:
اطاعت نمودن از دستورات ایشان و اعتراف به حقانیت ایشان در ظاهر و باطن نمودن و پذیرش سخن ایشان بدون آنکه در قلب یا زبان آن را انکار نماید.
بعضی از علما گفتهاند تسلیم مرتبهای فراتر از رضاست.
زیرا شخص راضی برای خود وجود و ارادهای تصور میکند و به آنچه از ایشان صادر گشته تنها رضایت دارد اگر چه با طبع و نظر او مخالف باشد ولی کسیکه به مقام تسلیم رسیده است از این قضیه مبراست و فقط نظرش به سوی ایشان است.
با این مقدمه عرض میکنیم: یکی از اصول شریعت اسلام تسلیم شدن در برابر فرامین اهل بیت (علیهم السلام) السلام است به هر آنچه که میآورند و از ایشان صادر میگردد
گرچه حکمت و دلیل آن برای مردم روشن نباشد زیرا خداوند متعال دارای اسرار و مصالحی است که برخی از آنها پوشیده است و کسی آنرا نمیداند جز خود خداوند و راسخان در علم.
پس بر هر مکلفی واجب است دستورات و فرامینی را که نمیداند انکار نکند و همانند بدعت گزاران اعتراض ننماید. بلکه شایسته است که سر تسلیم فرود آورند و به صحت آنچه از ایشان به طرق صحیح نقل شده است اعتراف و اذعان نمایند.
درباره تسلیم اخبار فراوانی ذکر شده تا آنجا که ثقة الاسلام کلینی (ره) در کافی بابی به عنوان باب تسلیم و فضل تسلیم شوندگان آورده است؛بعنوان مثال روایتی است که از امام صادق علیه السلام نقل شده است که حضرت فرمود:
اگر مردمی عبادت خداوند یکتا و بی شریک را نمایند و نماز به پا دارند و زکات خویش بپردازند و حج به جای آورند و رمضان را روزه بدارند سپس درباره چیزی که خداوند آنرا خلق یا پیامبر آنرا تشریع نموده بگویند: آیا نمیبایست به گونهای دیگر باشد؟ یا آنرا در دل خود احساس نمایند، به تحقیق مشرک گردیده اند. و آن گاه این آیه را تلاوت نمود:
فَلاَ وَرَبِّکَ لاَ یُؤْمِنُونَ حَتَّىَ یُحَکِّمُوکَ فِیمَا شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لاَ یَجِدُواْ فِی أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَیْتَ وَیُسَلِّمُواْ تَسْلِیمًا
نه ، سوگند به پروردگارت که ایمان نیاورند ، مگر آنکه در نزاعی که میان آنهاست تو را داور قرار دهند و از حکمی که تو می دهی هیچ ناخشنود نشوند و سراسر تسلیم آن گردند
سدیر میگوید از امام باقر (علیه السلام) پرسیدم: دوستان شما با یکدیگر اختلاف دارند و برخی از برخی دیگر دوری میجویند حضرت درجواب فرمودند: تو به آنها چه کار داری؟! مردم به سه چیز تکلیف شده اند: شناخت امامان و تسلیم بودن در برابر آنچه میآورند و مراجعه به آنان در مواردی که اختلاف دارند.
شخص راضی برای خود وجود و ارادهای تصور میکند و به آنچه از ایشان صادر گشته تنها رضایت دارد اگر چه با طبع و نظر او مخالف باشد ولی کسیکه به مقام تسلیم رسیده است از این قضیه مبراست و فقط نظرش به سوی ایشان است.
زید شحام نیز میگوید از امام صادق (علیه السلام) پرسیدم: نزد ما شخصی است که به او کلیب میگویند و هر گاه چیزی از شما گفته شود میگوید: من تسلیمم و ما او را به کلیب تسلیم نام نهادهایم. حضرت فرمود: با او مهربانی کنید. آنگاه گفت آیا میدانید تسلیم چیست؟ ما ساکت ماندیم و حضرت ادامه داد: تسلیم به خدا قسم همان اخبات (فروتنی و خشوع) است و خداوند میفرماید: الذین آمنوا و عملوا الصالحات و اخبتوا الی ربهم»
2- والمنتظرین ایامهم
انتظار در لغت به معنی درخواست درک امری در آینده است بطوریکه گویا نگاه میکند کی اتفاق میافتد. و همانند امید است با این تفاوت که رجا و امید فقط درباره امور خوش و خیر است ولی انتظار شامل امور خوب و بد میشود مانند آیه : قل فانتظروا انی معکم من المنتظرین
و مراد از ایام ایشان، دولت و حکومت ایشان است و از آن با «ایام» یاد نموده است
چرا که آن ایام ظرف حکومت ایشان است مانند فرمایش خداوند متعال «و ایشان را با ایام الله یاد نما» و منظور از آن دوران صاحب الامر حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) می باشد و اینکه این دوران را به تمام ائمه (علیهم السلام) اضافه نمودهاند به این دلیل است که دولت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) دولت ائمه اطهار (علیهم السلام) است و خداوند هم در قرآن چنین فرموده است: «فقد آتینا آل ابراهیم الکتاب و الحکمة آتیناهم ملکا عظیما
ابن عباس فرموده است: ملک در آل ابراهیم ملک یوسف، داوود و سلیمان (علیهم السلام) است و این ملک را به همه نسبت داده است چرا که بزرگداشت عدهای بزرگداشت همه است.
علامه طبرسی در تفسیر آیه « وعد الله الذین آمنوا منکم و عملوا الصالحات لیستخلفنهم فی الارض کما استخلف الذین من قبلهم و لیمکنن لهم دینهم الذی ارتضی لهم و لیبدلنهم من بعد خوفهم أمنا یعبدوننی لایشرکون بی شیئا» آورده است که از اهل بیت (علیهم السلام) روایت شده است که این آیه درباره حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) است.
و امام سجاد (علیه السلام) نیز نقل شده است که حضرت این آیه را تلاوت نمود و گفت: به خدا قسم ایشان شیعیان ما هستند و خداوند با ایشان و بدست یک نفر از ما که مهدی این امت است این کار را انجام میدهد و مهدی همان کسی است که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) درباره او گفته است که اگر از دنیا یک روز باقی مانده باشد خداوند آن روز را آن قدر طولانی میکند تا فردی از خاندان من که هم نام من است قیام کند و زمین را از عدل و داد پر کند همچنانکه از ظلم و ستم پر شده است.
ترجمه و تلخیص کتاب ریاض السالکین اثر سیدعلیخان مدنی شیرازی
هشدارهاى پیشگیرانه
پیشرفت هاى جمهورى اسلامى ایران در عرصه هاى علمى، سیاسى، فرهنگى و اقتصادى اگرچه تا مختصات جامعه آرمانى مورد نظر مردم فاصله دارد، اما با شتاب قابل توجهى در حرکت رو به جلوست و این مهم از نگاه ملت هاى مظلوم و آسیب دیده از نظام سلطه جهانى دور نمانده است. در کنار این موضوع،ایستادگى ایران بر مواضع آرمانى و ارزشى خود و تغییر جهت گیرى سیاست خارجى از موضع انفعالى به موضع بعضاً فعال، در دولتمردان برخى کشورهاى دیگر هم این جرأت و جسارت را ایجاد کرده است تا به صورت شفاف، شعارها و مواضع ضد آمریکایى و عدالت خواهانه اتخاذ کنند. موضعگیرى هاى دکتر احمدى نژاد در سفر به کشورهاى آسیاى جنوب شرقى و آمریکاى لاتین و ابراز احساسات و حمایت هاى مردمى از مواضع وى نمایانگر شاخص این مسأله است. درحالى که سفر دوره اى جورج بوش به آمریکاى لاتین - یعنى حیاط خلوت ایالات متحده - واکنش تند مردمى را به همراه داشته است. ونزوئلا، بولیوى، نیکاراگوئه و... و کشورهایى که موج بیدارى مردمى، فضاى سیاسى آنها را به این سمت پیش مى برد، نماد بارز این رویکرد هستند.
اما در سوى دیگر ، آمریکا به عنوان مصرف کننده ۲۵ درصد نفت خام تولیدى جهان با روند استخراج فعلى مناطق نفت خیز خود تنها ۸ سال دیگر داراى نفت خام است. در میان کشورهاى جهان نیز تنها عربستان، ونزوئلا و عراق، بیش از ۱۰۰ سال دیگر داراى نفت خام هستند. گرچه بهاى نفت خام براى آمریکا که اصلى ترین صادر کننده محصولات پائین دستى نفت است، درجه اهمیت پائینى دارد، ولى امنیت استخراج، تولید و صدور نفت به آمریکا یکى از اولویت هاى اصلى سران آنهاست. این دو هدف مهم، سران کاخ سفید را بر آن داشت تا طرح «مهار سیاسى ایران همراه با دستیابى پایدار به منابع انرژى» را در دستور کار قرار داده و دنبال کنند، گرچه در هیچ کدام از دو هدف فوق موفقیتى به دست نیاورده اند. نظام سلطه جهانى با تبدیل شوراى امنیت سازمان ملل به محلى براى مشروعیت دادن به بى قانونى هاى خود در تجاوز به حقوق ملت ها اکنون در پى آن است تا بتواند با تصویب قطعنامه هاى مکرر در موضوع انرژى هسته اى، برآوردى از موضع افکار عمومى ملت ها و دولت هاى جهان براى تهدیدها و اعمال زور علیه جمهورى اسلامى ایران و مشروعیت دادن به آن داشته باشد و از این طریق بتواند بخشى از طرح فوق الذکر را دنبال کند.
این نخستین بار نیست که سران آمریکا ایران را تهدید به اعمال زور و خشونت مى کنند. هر از چند گاهى که مشاوران امنیتى و نظامى بوش از توانمندى ها و ظرفیت هاى ایران برآوردها و تحلیل هاى غلطى ارائه مى دهند به این گونه تهدیدها وزمینه سازى براى فعالیت هاى بعدى خودروى مى آورند .
در این میان «هشدارهاى پیشگیرانه» رهبر معظم انقلاب به «سران دیوانه کاخ سفید» مى تواند «عقلاى جامعه آمریکا» را بر آن دارد تا پیشینه فعالیت هاى خصمانه آمریکا علیه ایران و نتایج خفت بار آن را به دولتمردان خود یادآورى کنند. اشاره رهبر معظم انقلاب در جمع مردم در مشهد مقدس مبنى بر این که «اگر قرار باشد با ابزار شوراى امنیت بى قانونى کنند و حق مسلم ملت ایران را نادیده بگیرند ما هم مى توانیم بى قانونى کنیم و خواهیم کرد » از جمله این هشدارهاى پیشگیرانه است. ایشان در ادامه بیاناتشان نیز با اشاره به «استفاده ملت ایران از همه ظرفیت هاى خود براى ضربه زدن به متعرضان»، گسترده بودن دامنه پاسخ ایران را یادآورى کردند. گرچه سران کاخ سفید در این سال ها فرکانس تهدید هاى خود را کم و زیاد کرده اند اما هیچ گاه این تهدید ها فروکش نکرده است چرا که همیشه نظام سلطه جهانى در حال «گردن کلفتى» است. پیش تر هم رهبر معظم انقلاب در هشدارهاى پیشگیرانه خود گوشزد کرده بودند که «اگر آمریکا منافع ایران را تهدید نماید منافع آمریکا را در سراسر جهان به خطر خواهیم انداخت ». به هر حال غرب باید بداند که با موقعیت فعلى سیاسى و ژئوپلیتیک ایران، آمریکا براى هر دو هدفش باید به قواعد ایران و بازى در زمین طراحى شده توسط ایران تن بدهد، چرا که امنیت صدور نفت از خلیج فارس بدون همراهى ایران ممکن نیست و از طرفى نفوذ گفتمان سیاسى ایران در میان ملت هاى مظلوم جهان نیز روز به روز در حال گسترش است .
|
لیست کل یادداشت های این وبلاگ